نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 14:37

تمامی محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی باز و تردد برقرار است

ارومیه - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تمامی محورهای مواصلاتی استان باز بوده و فقط تردد خودروها در گردنه‌های شهرستان مهاباد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

پیمان آرامون در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از بامداد امروز بارش برف در نقاط مختلف استان بویژه مناطق مرتفع و کوهستانی و گردنه‌های شهرستان مهاباد آغاز شده و به دلیل لغزندگی، تردد وسایل نقلیه در این مسیرها بدون زنجیر چرخ ممکن نیست.

وی ادامه داد: در دیگر محورهای استان نیز به دلیل بارش باران و مه غلیظ دید افقی به کمتر از ۲۰ متر کاهش یافته و رانندگان مجبورند برای تردد بهتر چراغ خودروها را روشن کرده و با سرعت کم و احتیاط کامل حرکت کنند، همچنین با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری در این محورها خودداری کرده و در صورت لزوم نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به حرکت کنند.

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی اظهار کرد: حفظ و ارتقا روحیه همکاری، همراهی و برادری در راستای خدمات رسانی بهینه به مردم بویژه در فصل سرما از ویژگی‌های بارز راهداران است.

آرامون گفت: بی شک در ایام برف روبی زمستانی سال جاری نیز راهداران رشادت‌ها و از خود گذشتی های خود را بیش از پیش نشان خواهند داد و هیچ راهی با همت این عزیزان مسدود نخواهد ماند.

بارش برف که از شب جمعه در منطقه آغاز شده است، تا اواسط هفته جاری ادامه دارد و ارتفاعات و مناطق کوهستانی بیشتر تحت تأثیر این موج بارشی خواهد بود.

مه گرفتگی و کاهش تدریجی دما از پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی در روزهای پیش رو است.

لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی برای این ایام پیش بینی می‌شود و لازم است مردم از تردد و سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 930448

مهمترین اخبار ایران و جهان: