نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 17:00

حل مشکل اشتغال اولویت اصلی در کوهبنان است/ لزوم همکاری محیط زیست در احداث کارخانه شمش روی

فرماندار کوهبنان حل مشکل اشتغال را اولویت اصلی در این شهرستان دانست و گفت: اگر مشکل اشتغال حل شود سایر مسائل و مشکلات شهرستان هم خودبه‌خود حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، مجید توکلی فرماندار کوهبنان امروز در جلسه کارگروه اشتغال و اقتصاد مقاومتی شهرستان‌ اظهار کرد: اولویت اصلی ما در شهرستان حل مشکل اشتغال است و اگر بتوانیم مشکلات اشتغال را حل کنیم قطعا سایر مشکلات شهرستان نیز خودبه‌خود حل خواهد شد

وی بیان داشت: همه باید به‌صورت جدی از سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی شهرستان حمایت کنند تا شاهد اتفاقات خوبی در سطح شهرستان باشیم و ما برای حضور سرمایه‌گذاران و ارتقاء اشتغال و اقتصاد کوهبنان فرش قرمز پهن می‌کنیم.

فرماندار شهرستان کوهبنان افزود: وظیفه دستگاه‌های اجرایی حمایت از سرمایه‌گذاران بخش دولتی و خصوصی با تسهیل‌کردن قوانین و مقررات بانکی، تلاش برای کاهش دادن فرآیند اداری، رفع موانع قانونی با تعامل و همکاری بیشتر و تسهیل در صدور مجوزهاست.

توکلی ادامه داد: در حوزه‌های بوم‌گردی، گردشگری، وجود آثار و ابنیه مذهبی، تاریخی، طبیعی، فرهنگی و دیگر موارد پتانسیل‌های بسیار خوبی در شهرستان وجود دارد که باید در این حوزه سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی افزود : استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشاورزی شهرستان و نوآوری محصولات کشاورزی نیز می‌تواند نقش موثری در توسعه اشتغال شهرستان ایفا کند.

 فرماندار شهرستان کوهبنان کشاورزی را یکى از اصلی‌ترین بخش‌های اقتصادی شهرستان دانست و توجه ویژه به بخش کشاورزی و تامین زیرساخت‌های لازم جهت استفاده کشاورزان از سیستم‌های نوین آبیاری، کاشت محصولات کم آب از جمله زیره، زعفران و گیاهان دارویی را با تعامل جهاد کشاورزی و کشاورزان ضرروی برشمرد.

وی با بیان اینکه در احداث کارخانه شمش روی در کوهبنان باید محیط زیست همکاری داشته باشد، اضافه کرد: کاشت زعفران، گیاهان دارویی، راه‌اندازی واحدهای پرورش ماهی سردابی و گرمابی، رفع مشکل کارگاه تولیدی پارچه روشا دهستان خرمدشت که حدود ۱۰۰ نفر را مشغول به کار کرده است، در دستور کار قرار دارد.

در ادامه روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای، محیط زیست و دیگر حاضران، به بیان ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال و تسهیلات اشتغالزایی پرداختند.

پایان پیام/۸۰۰۱۲/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 918348

مهمترین اخبار ایران و جهان: