نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 11:25

فروش داروی گیاهی در عطاری‌ها تخلف است

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: عطاری‌ها فقط مجاز هستند که گیاهان متفاوت را به صورت فله‌ای یا بسته بندی ارائه دهند اما نمی‌توانند به حوزه‌های درمانی ورود کنند و داروهای گیاهی بفروشند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، بهمن صبور نائب رئیس انجمن داروسازان تهران در یک برنامه رادیویی اظهارکرد: تمامی مجوزهای داروخانه و حوزه سلامت از ناحیه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو صادر می‌شود اما عطاری‌ها به هیچ عنوان زیر نظر وزارت بهداشت نیستند و از وزارت صمت مجوز می‌گیرند. 

وی افزود: عطاری‌ها فقط مجاز هستند که گیاهان متفاوت را به صورت فله‌ای یا بسته بندی ارائه دهند اما نمی‌توانند به حوزه‌های درمانی ورود کنند و داروهای گیاهی بفروشند. 

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران در رادیو گفت وگو با تأکید بر اینکه طبق قانون، محل فروش و عرضه داروهای گیاهی داروخانه است تصریح کرد: متأسفانه نهادهای نظارتی ورود نمی‌کنند اما این مشکل یک بار برای همیشه حل شود چراکه با سلامتی و جان مردم سروکار دارد. 

صبور ضمن هشدار به مردم درخصوص مصرف فرآورده‌های لاغری، ریزش مو و ترک اعتیاد گفت: این فرآورده‌ها حاوی داروهای غیرمجاز بوده و عوارض زیادی دارند کمااینکه گزارشات و شکایات فراوانی نیز از عوارض این فرآورده‌ها به سازمان نظام پزشکی رسیده اما هنوز وزارت صمت ورودی نکرده است. 

وی اظهارکرد: داروهای گیاهی مجوزدار به هیچ عنوان منع مصرف ندارند و در داروخانه‌ها قابل ارائه هستند ضمن اینکه وزارت بهداشت نیز طب سنتی را از نظر علمی قبول دارد و در حال حاضر کلینیک‌هایی در قالب طب سنتی و زیر نظر وزارت بهداشت در راستای درمان و ارائه دارو فعالیت می‌کنند. 

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران یادآورشد: برخی عطاری‌ها، فرآورده‌هایی را به صورت کپسول و قرص به صورت فله‌ای عرضه می‌کنند که به هیچ عنوان استاندارد نیستند چون هر دارویی که ادعای درمان دارد باید آدرس تولیدکننده، مشخصات استاندارد، ماده موثره و تاریخ مصرف و انقضا و مجوزهای آن روی بروشور آن چاپ شده باشد که متأسفانه هیچ یک از این موارد رعایت نمی‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 915204

مهمترین اخبار ایران و جهان: