نیوز سیتی!
28 خرداد 1401 - 15:15

اقامه ارزش‌ها رسالت سازمان تبلیغات اسلامی

همدان_مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: رسالت و ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی اقامه ارزش‌های الهی در جامعه است. حجت الاسلام محمدهادی نظیری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آن چیزی که ما از احکام صادره، بیانات و فهم از نظام اندیشه امام خمینی ره می‌فهمیم این است که ساختار و شکل گیری مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی برای ایفای نقش در تحقق و اقامه ارزش‌های دینی در سطح جامعه خواهد بود. خبرنگار مهرگیریوی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یک دستگاه تبلیغ کننده و گفتمان ساز در فضای جامعه است که تکلیف و مأموریت نظام ارزش‌های الهی را در جامعه تبیین می‌کند و نتیجه این کار این است که نظام ارزش‌ها در فضای جامعه اقامه و پیاده شود. نظیری با بیان اینکه با توجه به ایام خدمت اینجانب در سازمان تبلیغات اسلامی برداشت این است که رویکردها و محورهای فعالیتی سازمان در مسیر درستی برنامه ریزی شده است تصریح کرد: اما اجرای این برنامه‌ها با موانعی روبرو است ویکی از این موانع این است که گستره مأموریتی سازمان تبلیغات اسلامی با توان نیروی انسانی و تجهیزاتی سازمان همخوان نیست. ریزیوی تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در استان همدان جز ضعیف‌ترین و کم بهره ترین دستگاه‌ها از لحاظ منابع و اعتبارات است ولی گسترده‌ترین حوزه مأموریتی در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی و فرهنگ دینی برعهده سازمان است و انتظارات بسیار متعددی از سمت دولت و مردم از سازمان وجود دارد. ترینمدیر کل تبلیغات اسلامی یادآور شد: با توجه به شبکه بسیار گسترده‌ای که در سازمان تبلیغات مانند هیأت حسینی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، شبکه مبلغین، شبکه مداحان، شعرای آئینی، بانوان مبلغه و مبلغات سنتی و مجموعه‌های اغماری گستره شبکه انسانی تبلیغات اسلامی بسیار وسیع است ولی توان سازمان بسیار محدود است. مبلغهمبلغاتنظیری گفت: در کل ادارات تبلیغات استان همدان ۵۵ نیرو در حال خدمت هستند که نیمی از این افراد برای امور خدمات و پشتیبانی هستند، به همین دلیل می‌شود نتیجه گرفت این سازمان از لحاظ نیروی انسانی بسیار ضعیف است و گستره مأموریتی در شهرستان بسیار زیاد است اما نیروی این ادارات ۴ الی ۵ نفر است. وی تاکید کرد: یکی از دلایلی عدم موفقیت سازمان تبلیغات اسلامی در برخی امور این بوده است که رویکردهای اشتباه در برخی از دوره‌ها اتخاذ شده است. نظیری گفت: سازمان تبلیغات یک نهاد مردمی است و تکیه این سازمان بر ساماندهی و هدایت ظرفیت‌های مردمی باید شکل بگیرد و شاید اگر سازمان تبلیغات یک سازمان دولتی نبود از جهاتی در خیلی از فرآیندها موفق تر می‌توانست عمل کند و ظرفیت‌های بیشتری را با خود درگیر می‌کرد. وی بابیان اینکه یکی از رویکردهای که سازمان به آن تاکید دارد این است که باید ظرفیت‌های مردمی را وارد میدان کند و شبکه مردمی خود در حوزه تصمیم سازی، تصمیم گیری، طراحی برنامه و اجرا باید ایفای نقش کنند افزود: این حلقه مفقودی است که اگر تقویت شود به طور قطع منشأ برکت و آثار بسیار خوبی خواهد بود که در طول این سه سال در همدان نیز ما این مسیر را دنبال کرده‌ایم و اقدامات متعددی هم در این حوزه انجام شده است اما چقدر موفق بوده‌ایم را مخاطبین و مردم باید قضاوت کنند. گیرینظیری ادامه داد: برنامه‌های هفته تبلیغ و اطلاع رسانی در دو بخش برنامه طراحی شده است که شامل یک بخش برنامه متعارف هفته تبلیغ و اطلاع رسانی است که شامل غبار روبی گلزار شهدا توسط شبکه تبلیغی تا سخنرانی مسئولین ادارات تبلیغات در نمازهای جمعه خواهد بود. روبینظیری ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها تشکیل میز خدمت به معنای ارائه دستاوردهای شبکه تبلیغ و سازمان تبلیغات و همایش مبلغین و برگزاری همایش‌های شبکه تبلیغ و گفتگو و مباحثه پیرامون نظام موضوعات اولویت دار انقلاب اسلامی در جمع شبکه تبلیغ خواهد بود. مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان تشریح کرد: تجلیل و تکریم از پیشکسوتان و ممتازان عرصه تبلیغ از برنامه‌های دیگری است که برنامه ریزی شده است. ریزیوی با بیان اینکه چند ویژه برنامه در همدان به جهت اندیشه رهبر انقلاب اسلامی که تاکید دارند که جهاد تبیین و چند حوزه ویژه مانند خانواده و جمعیت در حال برنامه ریزی است. ریزینظیری با بیان اینکه در ویژه برنامه‌های برنامه ریزی شده که تلاش نشان دادن خروجی و اثر تبلیغ در فضای جامعه خواهد بود، ادامه داد: متناسب به نوع نیازهای و دغدغه‌های امروز مردم در فضای جامعه طراحی‌ها صورت گرفته است و به نظر ما رسید که نمی‌توانیم نسبت به دغدغه‌های مردم بی تفاوت باشیم. ریزیمدیر کل تبلیغات اسلامی همدان افزود: در این راستا در برنامه ریزی های صورت گرفته در چند حوزه کار انجام خواهد شد و این فعالیت در امتداد گفتمان روایت امید با توجه به سخنان رهبر انقلاب اسلامی که فرمودند امید را باید در فضای جامعه منتشر کنیم خواهد بود. ریزیهایوی از این رویکردها می‌توان به رویکرد کاسب حبیب خداست نام برد برای شناسایی و تحلیل از کاسبان خوب در جامعه است که در تمام شهرستان‌ها برنامه ریزی و با کمک مردم این ارزش‌ها را تجلیل کنند و این ارزش‌ها را در فضای جامعه نشان دهند که جامعه کنونی ما هنوز به این ارزش‌ها پایبند است. ریزیمدیر کل تبلیغات اسلامی بابیان اینکه از دیگر موضوعاتی که امروز به عنوان دغدغه جدی جامعه ما مطرح است بحث اجاره خانه است که این موضوع در حوزه خانواده، جمعیت، ازدواج جوان‌ها و فرزند آوری مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: ما به دنبال این هستیم که فرهنگی را در فضای جامعه دنبال کنیم که مردم نسبت به اجاره دادن خانه‌های خود به دیگران دید انصاف، کمک و حمایت از برادران دینی را در اولویت قرار دهند و این برنامه از دیگر رویکردهای است که به صورت برنامه‌ای دنبال خواهد شد. آوریاین مقام مسؤول در پایان گفت: در حوزه خانواده و جمعیت برنامه ریزی شده است که گفتمان و فضای تبلیغی را در فضای جامعه، حوزه خانواده، پزشکان این حوزه و خیرین را به سمت نیت‌های خیر اندیشه خود را در حوزه خانواده، جمعیت و پشتیبانی از حوزه فرزند آوری و جمعیت دنبال کنند بسیار باارزش خواهد بود و پیرامون این محور موارد دیگری مدنظر است. ریزیآوری
منبع: مهر
شناسه خبر: 391948

مهمترین اخبار ایران و جهان: