نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 16:49

فعال بودن ۲۲ هزار صندوق قرض الحسنه مردم پایه در کشور

بیرجند- رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در حال حاضر ۲۲ هزار صندوق الحسنه مردم پایه در کشور فعال بوده که توانسته اند در زمینه محصولات مزیت دار هر منطقه ای در تولید بدرخشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار زهرایی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح کارگاه اشتغال چوب و نمایشگاه اقتصاد به توان مردم در قاین اظهار کرد: امسال سازمان بسیج مستضعفان در راستای تحقق راهبرد سال که توسط مقام معظم رهبری در مورد مهار تورم و رشد تولید فرموده‌اند در ادامه فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته شروع کرده تکمیل زنجیره ارزش بر مبنای خوشه سازی و راهبران شغلی مدنظر است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم پایه در کشور فعال شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲ هزار صندوق قرض‌الحسنه مردم پایه در کشور فعال بوده که توانسته‌اند در زمینه محصولات مزیت دار هر منطقه‌ای در تولید بدرخشند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه دو حلقه مفقوده در این مسیر وجود داشته که نمانامه سازی و فروش محصولات از این جمله هستند، یادآور شد: برای رفع این مشکلات خوشه سازی را مدنظر قرار داده‌ایم که تولیدکنندگان کوچک در استان تبدیل به یک خوشه در استان شوند و قابلیت رقابت و دفاع از حقوق خود را داشته باشند.

زهرایی با بیان اینکه نمایشگاه‌های فصلی و دائم در راستای رفع این مشکلات برگزار شده است، گفت: هر شهرستان یک نمایشگاه دائم محصولات اقتصاد مقاومتی ایجاد می‌شود که بعد از این انتظار داریم شاهد این باشیم که محصولات مزیت دار و محصولات تولیدی صندوق‌ها دو چندان شود.

وی با اشاره به اینکه پیوست بین گروه‌های جهادی، پایگاه‌های مقاومت و صندوق‌های قرض‌الحسنه از دیگر اقدامات است، گفت: در نهایت اقتصاد مردم سالار هدف غایی سازمان بسیج سازندگی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: خوشبختانه خراسان جنوبی و همچنین شهرستان قاین در زمینه نمایشگاه داری و خوشه سازی در موضوع اقتصاد مقاومتی خوب عمل می‌کند.

زهرایی اقتصاد را موجودی زنده دانست و افزود: بنابراین رفتار ما باید با آن متناسب با نیازها و مسائل آن باشد.

وی ادامه داد: باید آرام آرام و حساب شده در بحث اقتصاد پیش برویم و حق توقف نداریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در سازمان بسیج سازندگی وظیفه تسهیل گری بین نهادها و مردم را داریم، خاطرنشان کرد: اگر بانکی تسهیلات و دستگاه اجرایی و نهادی مجوز نمی‌دهد و آموزشی مورد نیاز بوده پیگیری می‌کنیم چون بسیج سازندگی طرف مردم بوده و پرونده مردم برای پیگیری زیر بغل آن و مسئله مردم مسئله آن بوده که برای رفع آن تلاش می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1218992

مهمترین اخبار ایران و جهان: