نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 11:27

بیش از ۷۰۰۰ کرمانشاهی از ابتدای سال‌جاری تاکنون خون اهدا کردند

کرمانشاه- مدیرکل انتقال خون کرمانشاه با اشاره به وضعیت مطلوب ذخایر خونی استان، گفت: بیش از هفت هزار کرمانشاهی از ابتدای سال‌جاری تاکنون خون اهدا کردند.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به شروع فصل گرما و مسافرت‌های تابستانی نیازمند افزایش ذخایر خونی در استان هستیم تا در مواقع حساس مانند انجام جراحی‌ها و بروز برخی تصادفات با کمبود خون مواجه نباشیم‌.

وی با اشاره به اینکه ذخایر خونی استان کرمانشاه در حد مطلوب است، افزود: ذخایر خونی استان باید بالای هشت روز باشد که در حال حاضر این ذخایر بالای هشت روز است اما به دلیل همیشگی بودن نیاز به خون باید اهدا خون به طور مستمر ادامه داشته باشد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اهدای هفت هزار واحد خون در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از هشت هزار نفر مراجعه کننده برای اهدای خون داشتیم که از این تعداد هفت هزار نفر شرایط اهدا خون را داشته‌اند.

میرزاده با تاکید بر اینکه میزان مشارکت اهدا کنندگان خانم پایین است، گفت: با وجود مشارکت خوب مردم از ابتدای سال تاکنون در اهدا خون اما همچنان مشارکت خانم‌ها کمتر از پنج درصد بوده است.

وی ادامه داد: امضای تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش و هلال احمر و بسیج سازندگی و اداره کل ورزش و جوانان و تبلیغات محیطی از جمله اقداماتی است که در راستای افزایش اهدا کنندگان به ویژه بانوان در سال‌جاری انجام شده است.

میرزاده در پایان به راه‌اندازی پویش «حمایت ماندگار» به مناسبت سالروز جهانی هلال احمر اشاره و عنوان کرد: این پویش از ۱۸ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۹ مردادماه همزمان با سالروز انتقال خونه با هدف افزایش جذب اهدا کنندگان ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1217748

مهمترین اخبار ایران و جهان: