نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 00:45

لزوم تغییر نگاه مادی در شهرها به سمت نگاه معنوی/ دستگاه‌های فرهنگی خواندن روزانه قرآن را فرهنگ سازی کنند

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه باید فضاسازی و نگاه مادی در شهرها به سمت نگاه معنوی تغییر کند، گفت: دستگاه‌های فرهنگی و مسؤولان باید خواندن روزانه قرآن در بین مردم را فرهنگ سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، محمدباقر محمدی لائینی شب گذشته در نشست اعضای شورای توسعه فعالیت های قرآنی این شهرستان اظهار کرد: همه مسؤولان و مدیران در هر دستگاه و نهادی باید برای توسعه قرآن فعالیت کنند.

وی با اعلام اینکه فعالیت ها در حوزه قرآن متفاوت است، افزود: برخی فعالیت‌های ویژه برای فعالان خاص قرآنی همانند مفسران، حافظان کل، قاریان و نخبه های قرآنی در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه یکی از برکات و مزایای فعالیت شورای توسعه فعالیت های قرآنی توجه ویژه به قرآن و رسیدگی فعالان قرآنی است، تصریح کرد: آمل از شهرهای شاخص در استان مازندران است که دیار علما، فقها، اندیشمندان، بزرگان دینی و فلسفی، بزرگان علمی و قرآنی است همچنین مردم این دیار شهیدپرور و هزارسنگر سابقه علمی و قرآنی بسیار بالایی دارند و همیشه سرآمد هستند.

وی با اشاره به فعالیت مسؤولان برای بهره مندی عامه مردم از قرآن و معارف قرآنی، بیان کرد: اکثر مردم هر دیار و شهرها با قرآن ارتباط دارند و این مسئله بسیار اهمیت دارد که عامه مردم و بدنه جامعه با قرآن ارتباط بگیرند.

محمدی لائینی با اعلام اینکه لازم است یک فرد مسلمان هر روز آیات وحیانی قرآن را در جلوی چشمان خود ببیند و روزانه ۵۰ آیه از کتاب الهی را قرائت کرده و در آن اندیشه کند، گفت: باید این مهم در بین مردم جامعه فرهنگ‌ سازی شود کرد و برای فرهنگ سازی اساسی و ارزشمند ابتدا باید ادارات آموزش و پرورش ورود پیدا کننند.

وی با اشاره به اینکه لازم است دانش آموزان آموزش و تربیت صحیح خواندن آیه های قرآنی را بیاموزد و دستگاه‌های فرهنگی باید خواندن قرآن را فرهنگ سازی کنند، ادامه داد: باید برنامه ریزی کنیم تا روزانه ۵۰ آیه قرآن را تلاوت کنیم و این مسئله بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه ساری با اعلام اینکه هر فرد باید با آیات قرآن روزانه ارتباط بگیرد تا آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاسته شود، متذکر شد: شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی می ‌تواند نماد فعالیت قرآنی در یک شهرستان را نشان دهد و با نگاه آماری و اختصاص تشویق ها مردم را به سمت قرآن هدایت کند.

وی با اشاره به اینکه تفسیر قرآن با ورود مؤوسسات قرآنی و شورای هماهنگی فعالیت های قرآن افزایش یابد، خاطرنشان کرد: متأسفانه این روزها فضاسازی سطح شهرها مادی شده و باید فضاهای شهری به سمت فضای معنوی پیش رود تا از فضای معنوی دور نمانیم.

محمدی لائینی با اعلام لزوم نگاه ویژه برای ایجاد فضاسازی معنوی در شهرها، یادآور شد: با نگاه معنوی و فضاسازی مناسب می تواند تغییر و تحول را در معنویت شهروندان مشاهده کرد.

وی گفت: قرآن و آیه های قرآنی نجات بخش انسان و جامعه هستند و اهل بیت و کتاب قرآن دو توصیه جدی پیامبر اکرم(ص) که باید به این دو توجه خاص داشته باشیم.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1222148

مهمترین اخبار ایران و جهان: