نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 15:34

معضل سگ‌های ولگرد در اردستان مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه اردستان گفت: یکی از معضلات شهرستان اردستان وجود سگ‌های ولگرد است که باید در این راستا اقدامات اساسی انجام شود تا این سگ‌ها سبب آزار و اذیت برای مردم نشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حجت‌الاسلام حسن دهشیری امام جمعه اردستان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با دعوت به تقوای الهی، اظهار داشت: آنچه که مورد عنایت پیامبر و امامان قرار دارد دعوت به تقوا، پاکی و پیروی از علم و آگاهی است بنابراین افراد باید سعی کنند با اعمال خود‌، از پرهیزکاران باشند.

وی افزود: در آستانه فرا رسیدن ماه ذی‌القعده هستیم و دهه اول این ماه به نام دهه کرامت نامگذاری شده که در ابتدا و انتهای دهه کرامت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) قرار دارد.

دهشیری با تبریک روز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، خاطرنشان کرد: امید می‌رود نقش الگویی در تعالی روح را افراد و به‌ویژه دختران جوان ما فراموش نکنند و بدانند از شخصی الگوگیری می‌کنند که دارای صفات برجسته از جمله علم فراوان، عقل سرشار، حجاب و عفاف کامل است.

امام جمعه اردستان تأکید کرد: دختران جوان ایرانی باید حضرت معصومه(س) را الگوی خود قرار دهند و دنباله‌روی افراد دیگر نباشند چرا که حضرت معصومه(س) در اوج کمال، تعالی، انسانیت قرار دارد اما در عین حال متانت، وقار و حجاب‌شان مثال‌زدنی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر، بیان کرد: سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی و فتح خرمشهر است و رزمندگان ایرانی و حماسه‌آفرینان توانستند خرمشهر را از اشغال دشمن باز پس بگیرند.

دهشیری ادامه داد: رزمندگان فلسطینی از مقاومت‌های ایرانی‌ها در جنگ تحمیلی الگو گرفتند و هرگاه جنگی به‌ آن‌ها تحمیل می‌شد، تحمیل کنندگان جنگ یعنی رژیم صهیونیستی اعتراف می‌کردند که جنگ را تمام کنند و این‌ها جلوه‌هایی از عملیات فتح خرمشهر است.

امام جمعه اردستان با اشاره به ساخت ناو ایرانی، اضافه کرد: اگر ایرانی‌ها این قدرت را دارند که یک ناو اقیانوس‌پیما بسازند و هشت ماه با تمام تجهیزات و امکانات، بر روی آب باشد، مسؤولان نیز باید مشکلات اقتصادی کشور را با الگوگیری از ساخت این ناو برطرف کنند.

وی با بیان اینکه روزانه قیمت‌ها در حال افزایش است و اوضاع اقتصادی باید کنترل شود، تصریح کرد: همچنین دولت و مجلس در این راستا وعده‌هایی داده‌اند و قرار است که مشکلات را حل کنند که امید می‌رود غول گرانی و دیو تورم را از کشور بیرون کنند.

دهشیری با اشاره به ۳۰ اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت خاطرنشان کرد: در راستای جمعیت هشدارهایی داده شدتا به این مسأله مهم توجه شود، در حدود سال ۱۴۳۰ حدود یک سوم جمعیت کشور سالمند می‌شوند و نیروهای جوان کاهش پیدا می‌کنند و باید تشویق به ازدواج و فرزندآوری صورت بگیرد تا ما در این عرصه عقب نمانیم.

امام جمعه اردستان با اشاره به روز ارتباطات و روابط عمومی بیان کرد: با همکاری شهرداری و شورای شهر اردستان قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شده که ادامه نیز دارد و امیدواریم همواره خبرهای خوش بشنویم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات شهرستان اردستان وجود سگ‌های ولگرد است که باید در این راستا اقدامات اساسی انجام شود تا این سگ‌ها سبب آزار و اذیت برای مردم نشوند و این کار درستی نیست و نباید زندگی انسان‌ها مختل شود.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1223048

مهمترین اخبار ایران و جهان: