نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 18:01

حل معضل پسماند با بودجه های شهری و استانی ممکن نیست

بابل- فرماندار بابل با بیان این که معضل پسماند با بودجه های شهری واستانی قابل حل نیست خواستار تلاش وو ورود شوراها برای رفع این معضل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عزیززاده گرجی عصر یکشبنه در مراسم تجلیل از اعضای محترم شوراهای اسلامی شهرها و بخش‌های ی شهرستان بابل ضمن گرامیداشت روز شورا اظهار داشت: هدف از تشکیل شوراها شرکت دادن مردم در اداره امورات مردمی بوده است تا از پایین‌ترین سطح جامعه تا بالاترین سطح آن نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.

وی افزود: تعامل مردم با شوراها باید افزایش یابد زیرا شوراها ظرفیت بی‌بدیلی هستند که می‌توانند مشکلات مردم در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف را حل کنند.

وی تصریح کرد: شوراها باید شیوه مدیریت خود را تغییر دهند و باید از ظرفیت مردمی در امور مدیریت روستایی و شهری بهره بگیرند زیرا هرجا که کار به دست مردم سپرده شده و آن‌ها وارد میدان شدند کار به درستی پیش رفته است و مدیریت با مشارکت اجتماعی شیوه مرسوم و موفقی است که در سراسر دنیا از آن استفاده می‌شود.

فرماندار بابل عنوان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان پیگیر خواسته‌ها و مطالبه‌های به حق مردم باشند.

گرجی ادامه داد: مشکلات مردم نباید در گرو عدم تعامل شوراها با دستگاه‌ها وهمچنین در تنش بین اعضای شورا با یکدیگر بر روی زمین بماند و دغدغه‌ها و مطالبات همه مردم باید در دستور کار اعضای شوراها قرار بگیرد، درصورتی که شوراهای ما فضا را سیاسی و قومیتی کنند هرگز نمی‌توانند گامی رو به جلو بردارند.

وی خاطرنشان کرد: اتحاد اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها باعث پیشرفت مناطق می‌شود و شوراها باید نسبت به اقدامات خود اهتمام داشته باشند.

فرماندار شهرستان بابل در پایان سخنانش با اشاره به معضلاتی نظیر مشکل پسماند و زباله اظهار داشت: حل برخی از مشکلات عزم وهمت شوراها را می‌طلبد که با بودجه‌های شهری و استانی قابل حل نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1194992

مهمترین اخبار ایران و جهان: