نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 15:26

۷ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان سامان تخریب شد

شهرکرد_مدیر جهادکشاورزی شهرستان سامان گفت: با تخریب ۷ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در سامان ۷۰۰ مترمربع از زمین‌های کشاورزی و باغی آزاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم شیخ سامانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران از تخریب ۷ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی طرح عمان سامانی و روستای چمعالی از بخش مرکزی خبر داد و گفت: این ساخت و سازهای غیرمجاز به مساحت ۷۰۰ مترمربع شامل بنا و سکو تخریب و قلع و قمع شد

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم فریب وعده‌های دلالان را می‌خورند و با صرف هزینه‌های بالا اقدام به خرید باغ‌های که به صورت غیرمجاز در آن‌ها ساخت و ساز شده است می‌کنند تصریح کرد: همین مساله باعث از دست دادن پول خود و همچنین تخریب اراضی کشاورزی باغی می‌شود.

شیخ سامانی ادامه داد: از بنگاه‌های فروش املاک نیز خواسته شده است از انجام هر گونه معامله که در آن ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته و موجب تخریب اراضی کشاورزی منطقه می‌شود، خودداری کنند.

وی بیان داشت: بر اساس ماده ۱۰ تبصره ۲ هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب می‌شود، چنانچه به‌طور غیرمجاز و بدون دریافت مجوز از کمیسیون موضوع تبصره (۱) ماده (۱) این قانون صورت پذیرد، جرم است.

شیخ سامانی تاکید کرد: جهاد کشاورزی مکلف است نسبت به توقف عملیات اقدام و مراتب را به مراجع قضائی اعلام کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225004

مهمترین اخبار ایران و جهان: