نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 23:10

سرانه اشتغال صنعت در اردبیل به بیش از ۲۷ درصد رسیده است

نمین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سرانه اشتغال بخش صنعت در استان اردبیل به بالاتر از ۲۷ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین صادقی شامگاه یکشنبه در جریان بازدید از طرح‌های تولیدی و صنعتی در نمین اظهار کرد: در تحقق شعار سال و با رویکرد رشد تولید هدف گذاری ها و برنامه ریزی ها به نحوی است تا زمینه و بستر حرکت مؤثر و قاعده مند در این بخش فراهم آید.

وی تصریح کرد: ۴۵ درصد اقتصاد کشور و استان اردبیل متعلق به حوزه صنعت، معدن و تجارت است که در زندگی مردم نیز تأثیری مستقیم دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از سال ۹۸ تاکنون تمام تلاش ما بر این بوده تا در قالب یک برنامه مدون ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنعتی استان مورد توجه قرار گرفته و تدوین برنامه عملیاتی در این بخش اتفاق بیفتد.

صادقی افزود: در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل در مجموع به تناسب ظرفیت‌هایی که وجود دارد، ۳۰ طرح صنعتی آماده سرمایه گذاری شده که از این تعداد ۲۰ طرح در مرحله سرمایه گذاری قرار گرفته است.

وی استراتژی این سازمان را حرکت استان اردبیل در مسیر صنعتی شدن با جذب سرمایه گذاران متعدد اعلام کرد و ادامه داد: اگر زمانی شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی مستقر در آن کم رونق و به حالت رکود درآمده بودند، امروز اکثر شهرک‌ها و نواحی صنعتی به چنان رونقی رسیدند که حتی زمین برای واگذاری در آنها وجود ندارد.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این چهار سال بخش اعظمی از واحدهای راکد به چرخه تولید بازگشته و رکود ۴۰ درصدی واحدهای صنعتی و تولیدی در حال حاضر به کمتر از هفت درصد کاهش یافته است.

وی نمود و نشانه این امر را ایجاد ظرفیت‌های خوب اشتغال بخش صنعت اعلام کرد و گفت: در این چهار سال بیش از ۱۴ هزار هکتار در بخش صنعت تحقق یافته که با آمار بیمه‌ای این امر قابل اثبات است.

صادقی سهم بخش صنعت را در اشتغال استان رو به رشد اعلام کرد و افزود: سهم اشتغال بخش صنعت از ۲۴ درصد هم اکنون به ۲۷ درصد ارتقا یافته و این نشان می‌دهد که استان اردبیل در ردیف استان‌های صنعتی گام‌های جدی بر می‌دارد.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده استان اردبیل در بحث اشتغال صنعتی در بین استان‌های کشور رتبه ۱۵ را به خود اختصاص داده است.

صادقی ضرورت فعال سازی واحدهای راکد با رویکرد افزایش صادرات محصولات صنعتی را یادآور شد و بیان کرد: ۵۱۷ میلیون دلار آمار صادرات استان در سال گذشته بوده که ۶۰ درصد این محصولات صادراتی را تولیدات صنعتی تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در بحث واردات نیز ۹۵ درصد واردات استان مربوط به ماشین آلات خط تولید واحدهای تولیدی و همچنین مواد اولیه ای است که در این واحدها مورد نیاز بوده و از طریق واردات نیاز آنها تأمین شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1245548

مهمترین اخبار ایران و جهان: