نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 09:06

برخورد قاطع قانونی وقضایی با اراذل و اوباش در دستور کار دستگاه قضایی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی گفت: یچ مماشاتی در برخورد با پدیده اراذل و اوباش صورت نپذیرفته و نخواهد پذیرفت چرا که همه در مورد تامین امنیت مردم با برخورد با اراذل و اوباش مسئولیت شرعی و قانونی داریم و در جامعه اسلامی حتی یک نفر اراذل و اوباش هم زیاد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در جلسه ۳ ساعته هماهنگی مبارزه با اراذل و اوباش و ایجاد کنندگان ناامنی با حضور معاونین دادستان، جانشین فرماندهی انتظامی استان و سایر مسئولین انتظامی و پلیس آگاهی، امنیت و اطلاعات برگزار اظهارداشت: هر پدیده ضد اجتماعی که در جامعه ایجاد می‌شود نیاز است که در زمان به موقع و با فرصت شناسی با پیش بینی، رصد و نظارت آن را مدیریت کرد در غیر اینصورت می توانند مشکل ساز شوند.

مجیدی در ادامه گفت: بحث اراذل و اوباش پدیده ای قابل کنترل است و اگر این افراد کنترل نشوند می‌توانند به پیاده نظام دشمن تبدیل شوند و امنیت شهروندان و جامعه را به مخاطره بیاندازد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: اراذل و اوباش نباید پا به اقدامات مجرمانه بگذارند و می بایست نگاه در این حوزه نگاه متفاوت باشد و باید اراذل و اوباش و افرادی که در منطقه شرارت می کنند در هر سطحی که باشند به طور دائم رصد، دعوت و ارشاد شوند و رصدها باید رصدهای هدفمند با اشرافیت کامل باشند.

وی اضافه کرد: برخورد دستگاه قضایی در مقابل جرم قدرت نمایی با قمه و سلاح و اقدامات خشن باید برخوردها عبرت آموز و بازدارنده باشد و باید در نظر داشت قانون افرادی را که به صورت گسترده با دست بردن به سلاح چه سرد و گرم ایجاد نا امنی می‌کنند محارب و مفسد فی الارض شناخته است و به همین دلیل برای رسیدگی به جرایم اراذل و اوباش شعب ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب تشکیل گردیده است.

مجیدی تاکید کرد: هیچ مماشاتی در برخورد با پدیده اراذل و اوباش صورت نپذیرفته و نخواهد پذیرفت چرا که همه در مورد تامین امنیت مردم با برخورد با اراذل و اوباش مسئولیت شرعی و قانونی داریم و در جامعه اسلامی حتی یک نفر اراذل و اوباش هم زیاد است.

وی ادامه داد: در هیچ نظام حقوقی و جامعه‌ای جرایم خشن قابل تحمل نیست، به همین دلیل پیشگیری کیفری در مقابله با مرتکبین این دسته از جرایم جزء اولویت های دستگاه قضایی است و قاطعانه از اقدامات پلیس در تامین امنیت مردم حمایت می کند زیرا اقتدار پلیس یعنی اقتدار نظام و باید اراذل و اوباش بفهمند که در صورتی که خطایی انجام می دهند با برخورد قاطع پلیس و دستگاه قضایی مواجه خواهند بود.

مجیدی خاطرنشان کرد: برای برخورد با کسی که با دست بردن به سلاح ایجاد نا امنی می‌کند نیاز به شاکی خصوصی نیست و از این تاریخ هر فردی که با دست بردن به سلاح ایجاد نا امنی می کند به عنوان محارب شناخته شده و مجازات آن اعدام است و با برخورد قاطع دستگاه قضایی مواجه خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1246192

مهمترین اخبار ایران و جهان: