نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 19:57

جشنواره ملی فرهنگی و هنری هویت در استان مرکزی برگزار می‌شود

اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی از برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و هنری هویت در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری جشنواره ملی فرهنگی، هنری هویت اظهار داشت: هویت یک موضوع فرابخشی است و در عرصه‌های مختلف اعم از هویت فردی، اجتماعی و … تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه هر کدام از مفاخر استان یک ستون هستند، افزود: به منظور جمع بندی و دریافت همه اندیشه‌ها در این حوزه تصمیم به برگزاری جشنواره ملی فرهنگی، هنری هویت به عنوان نقشه راه در بحث هویتی استان گرفته شد.

معاون استاندار مرکزی بیان کرد: دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی با تکیه بر اینگونه اقدامات و توجه به این عرصه می‌تواند به جوانانی که درگیر حواشی در فضای مجازی شده اند، مسیر روشنی را نشان دهد و امیدواریم کاری مؤثر در استان انجام گیرد.

نظری با اشاره به قصه گویی به عنوان یکی از محورهایی که در این جشنواره تعریف شده است، اضافه کرد: قصه گویی می‌تواند بستر تحولات بسیاری باشد و باید در قصه گویی زبان مخاطب را شناخت و براساس آن، اهداف را در قالب قصه به مخاطب منتقل کرد.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز در این دیدار اظهار کرد: امروزه در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان با سرگردانی هویتی روبرو شده ایم و این سرگردانی منجر به آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های مختلف شده و تبعات آن را شاهد هستیم.

محمد امین باقری با اشاره به تشکیل هیأت اندیشه ورز هویت استان مرکزی گفت: مجموعه مباحثی که در این هیأت مطرح شده نشان می‌دهد که دانش و داده‌های مرتبط با هویت در استان کمتر مورد توجه قرار گرفته و به همین دلیل برگزاری همایش هویت و پیشرفت با محوریت استان مرکزی در دستور کار قرار گرفت.

باقری گفت: تا امروز بالغ بر ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده و تعدادی مقاله سفارشی نیز به دست ما خواهد رسید. در این راستا نظام مسائل هویتی استان و راهکارها را احصا می‌کنیم و این مباحث عمدتا ناظر بر حکمرانی هویت و هویت حکمرانی خواهد بود. از مقالات دریافت شده تاکنون ۲۹ مقاله پذیرش اولیه شده اند که ۲۰ مقاله مربوط به مفاهیم عمومی هویت است و بقیه آنها در زمینه استان مرکزی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در کنار این همایش هیأت اندیشه ورز پیشنهاد برگزاری یک جشنواره فرهنگی و هنری را نیز مطرح کرد، گفت: در قالب این جشنواره، بخش‌های پوستر و فیلم کوتاه این همایش توسط دانشکده فرهنگیان، بخش عکس و خوشنویسی با محوریت حوزه هنری و قصه گویی با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی اضافه کرد: انتشار فراخوان آثار برای شرکت در این جشنواره از دهم خردادماه آغاز می‌شود و مهلت ارسال آثار از ابتدای تیرماه خواهد بود و اختتامیه در ۱۹ تیرماه برگزار می‌شود.

عبدالرضا حاج علی بیگی، دبیر اجرایی همایش هویت در استان مرکزی نیز بیان کرد: هیأت اندیشه ورز هویت در یک سال گذشته هیچ حق الزحمه ای دریافت نکرده و تا امروز نیز این همایش و جشنواره اعتبار دولتی دریافت نکرده اند و اعتبار مصوبی برای آنها پیش بینی نشده است، در واقع قصد داریم که این جشنواره با حداقل هزینه برگزار شود.

به گزارش مهر، در این نشست پوستر جشنواره ملی فرهنگی و هنری هویت استان مرکزی رونمایی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1245304

مهمترین اخبار ایران و جهان: