نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 13:14

کیفیت محصولات خام کشاورزی گلستان بررسی شد

گرگان- مدیرکل استاندارد گلستان از طرح بازرسی و نمونه برداری از محصولات خام کشاورزی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی حسینی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در راستای اجرای ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد از طرح بازرسی و نمونه برداری از محصولات خام کشاورزی در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ توسط کارشناسان اداره کل استاندارد اجرا شد.

مدیرکل استاندارد گلستان با بیان اینکه نظارت استاندارد بر مواد غذایی از مزرعه تا سفره را دربرمی گیرد، افزود: در این طرح از انواع مختلف شامل هندوانه، پرتقال، قارچ، کاهو، سیب زمینی، گوجه فرنگی، خیار و پیاز از مراکز عرضه شهرستان گرگان به طور تصادفی نمونه برداری و خریداری و در آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده آزمایش شد.

وی بیان کرد: به دلیل اهمیت ایمنی، بهداشت و سلامت عموم جامعه، از هر یک از محصولات سه نمونه از مراکز عرضه شهرستان گرگان توسط بازرسان اداره کل استاندارد اخذ و مورد آزمون های نیترات، فلزات سنگین (سرب و کادمیوم) و باقیمانده سموم آفت کش ها قرار گرفت.

حسینی در پایان با اعلام اینکه همه نمونه های ماخوذه با استاندارد ملی مربوطه در بندهای آزمون مطابقت داشتند، گفت: کشاورزان گلستانی می توانند با اخذ پروانه حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در صادرات محصولات کشاورزی استان نقش موثری ایفا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1197248

مهمترین اخبار ایران و جهان: