نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 16:25

کسب رتبه نخست کشوری در حوزه تربیت توسط آموزش و پرورش گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: استان گلستان در حوزه تربیتی در ۳۶ شاخص وزارت آموزش و پرورش رتبه برتر کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس سیدرضا نظری در همایش و تجلیل از معلمان نمونه شهرستان گنبدکاووس در باشگاه فرهنگیان اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش بتواند از مباحث و تالیفات شهید مطهری استفاده نماید بی شک هم دانش آموز و هم معلم تراز انقلاب پرورش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در استان گلستان تلاش داریم تا دانش آموزان را با تالیفات و کتاب های شهید مطهری آشنا نموده و در حوزه استخدام معلمان نیز از این کتب و تالیفات برای جذب و استخدام آن‌ها در آزمون ها استفاده نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: امسال مدیران آموزش و پرورش کشور با رهبر معظم انقلاب در روز معلم دیدار داشتند که در دیدار مقام معظم رهبری عبور از پیچ سختی ها و مشکلات کشور را با نگاه به آموزش و پرورش بیان کرد. معتقدیم که توسعه و پیشرفت هرجامعه از خیابان معلم می گذرد و معلم علم سیاست، علم اقتصاد و علم فرهنگ را می تواند به دانش آموزان آموزش دهد.

وی ادامه داد: در یک‌سال گذشته تلاش کردیم تمام برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش برنامه ریزی شده و برنامه محور باشد که در این مسیر افتخارات بزرگی مانند کسب رتبه برتر کشوری در حوزه تربیتی براساس ۳۶ شاخص وزارت آموزش و پرورش، افزایش سرانه فضای ورزشی و کسب رتبه برتر جهان در رشته رباتیک توسط استان گلستان را بدست آوریم.

گنبدکاووس با کمبود معلم و  مدرس در مدارس مواجه است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: گنبدکاووس با کمبود شدید معلم و نیروی خدمتگزار در مدارس مواجه بوده و این کمبود در سالهای آتی هم ادامه داد. امسال ۴۰۰ نفر از معلمان شهرستان بازنشسته شدند و سال تحصیلی گذشته نیز به دلیل کمبود معلم مجبور شدیم از نیروهای فرهنگی بصورت ۱۷ هزار ساعت اضافه کاری استفاده کنیم.

عبدالقادر ظفر اظهار کرد: آزمون استخدامی در مرحله نخست در حوزه آموزش ابتدایی برگزار شد و ثبت نام آزمون استخدامی دوره متوسطه، امور تربیتی، آموزش استثنایی، هنرستان از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و در تیرماه این ازمون برگزار می شود.

وی تصریح کرد: معلم قبل از تخصص باید انسان ساز باشد و بتواند علاوه بر آموزش دروس، مباحث دینی، فرهنگی و تربیتی را نیز در دانش آموزان نهادینه نماید.

این همایش با برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری، سرود و غیره همراه بود و در پایان از ۵۹ تلاشگر و معلم شهرستان گنبدکاووس تجلیل شد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1198204

مهمترین اخبار ایران و جهان: