نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 19:50

تامین زیرساخت ها برای فعالیت های دانش بنیان وظیفه دولت است

زنجان-استاندار زنجان گفت: تامین زیرساخت ها برای فعالیت های دانش بنیان و فناورانه وظیفه دولت است و ما در این زمینه در استان گام های خوبی در تهیه زمین برای استقرار واحدها برداشته ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی بعد از ظهر یکشنبه در نشست با مدیران پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان گفت: تامین زیرساخت ها برای فعالیت های دانش بنیان و فناورانه وظیفه دولت است و ما در این زمینه در استان گام های خوبی در تهیه زمین برای استقرار واحدها برداشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند تغییر نگاه مدیریتی و انجام اقدامات موثر برای پیشبرد برنامه‌های رشد و توسعه اقتصادی در استان هستیم، افزود: در حوزه فعالیت های دانش بنیان نیز باید چنین رویکردی مد نظر قرار گیرد هرچند جنس فعالیت ها در این حوزه متفاوت است ولی می توان در این بخش نیز پروژه ها و روندهای مشخصی را تعریف کرد.

استاندار زنجان گفت: باید افراد جدی در حوزه فعالیت های دانش بنیان و فناورانه شناسایی، حمایت و هدایت شوند و هدف اصلی در توسعه فعالیت های دانش بنیان باید این باشد که سهم این حوزه در اقتصاد استان افزایش یابد و برنامه ریزی ها و اقدامات هم معطوف به این مهم باشد.

افشارچی افزود: تعریف و ایجاد زنجیره ارزش در تولیدات استان ضروری است و این موضوع به عنوان مولفه تعیین کننده در تدوین اطلس سرمایه گذاری و نیز سند آمایش استان مد نظر قرار گرفته است.

هیچ مشکلی از نظر اشتغال در واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان نداریم

مشاور عالی استاندار زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی از نظر اشتغال در واحدهای تولیدی و صنعتی استان نداریم و ظرفیت جذب در واحدهای تولیدی استان وجود دارد، گفت: استان زنجان سال گذشته در تحقق برنامه‌های اشتغالزایی، رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داد.

مجید خلیلی افزود: خشنود اقدامات خوبی در تحقق برنامه های اشتغالزایی در استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: عمده چالش ما در استان مربوط به دانش آموختگان دانشگاه ها است که در این خصوص، بخشی از برنامه های اشتغالزایی را با تکیه بر فعالیت های دانش بنیان دنبال می کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1228692

مهمترین اخبار ایران و جهان: