نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 20:20

برگزاری مراسم گرامیداشت ۱۵ خرداد با محوریت آیت‌الله سلیمانی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مراسم قیام الهی ۱۵ خرداد با محوریت بزرگداشت چهلمین روز شهادت آیت‌الله سلیمانی در روز یک‌شنبه ۱۴ خرداد همراه با نماز مغرب و عشاء در مصلی بابلسر با سخنرانی حجت الاسلام میرهاشم حسینی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام علی‌اصغر اصغری ولوجایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، اظهار کرد: بالا بردن سطح شناخت مردم به ویژه نسل جوان نسبت به شخصیت ممتاز امام خمینی(ره) ضرورتی غیرقابل انکار در عصر کنونی است.

وی با بیان اینکه نسل جوان تشنه شناخت شخصیت ممتاز و سیره نظری و عملی بنیانگذار جمهوری اسلامی است، افزود: بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، سنگربان اندیشه‌های زلال و تابناک اسلام ناب محمدی(ص) بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران بیان کرد: با شناخت شخصیت برجسته امام خمینی(ره)، همدلی، همراهی و همگامی مردم با آرمان والای انقلاب اسلامی استمرار خواهد یافت.

اصغری ولوجایی با اعلام اینکه خصال برجسته و خدادادی معمار کبیر انقلاب اسلامی از ایشان چهره‌ای متفاوت‌تر از سایر فقها ساخته بود، تصریح کرد: سخنان الهی و پیام‌های معنوی امام خمینی(ره)، آرام بخش دل‌های مشتاقان و علاقمندان به مکتب روح‌الله است.

وی با بیان اینکه زبان هنر بهترین ابزار برای شناساندن آرمان والای امام خمینی(ره) است، یادآور شد: بسیاری از ابعاد شخصیّت امام همچنان ناشناخته است و نسل کنونی انقلاب، بخصوص نسل جوان، امام را به‌درستی نمی‌شناسند و درک نمی‌کنند، به همین دلیل معرفی ایشان به نسل جوان که قرار است مسدولیّت ملّی و انقلابی گام دوّم این انقلاب را بر عهده بگیرد و همچنین برای اداره‌ی بهینه‌ آینده‌ی کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه مراسم قیام الهی پانزده خرداد ۱۳۴۲ با محوریت بزرگداشت چهلمین روز  شهادت آیت الله سلیمانی در روز یک‌شنبه ۱۴ خرداد همراه با نماز مغرب و عشاء در مصلی بابلسر  با سخنرانی حجت الاسلام میرهاشم حسینی برگزار می‌شود، افزود: قیام ۱۵ خرداد، نهضتی خودجوش و مردمی در واکنش به سخنرانی امام خمینی در مدرسه فیضیه قم شکل گرفت.

اصغری ولوجایی با اعلام اینکه قیام پانزده خرداد نقطه عطفی در مبارزات ملت ایران بود، یادآور شد: حضرت امام در این سخنرانی به‌شدت و به‌صراحت به شاه و اسرائیل حمله کرد، به‌دنبال این سخنرانی، امام خمینی در سحرگاه ۱۵ خرداد در منزل خود در قم دستگیر شد و مردم همان روز در قم و ورامین و تهران به خیابان‌ها ریختند و قیام پانزده خرداد شکل گرفت و حضرت امام، به‌دلیل کشته شدن جمعی از مردم، این‌روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1250492

مهمترین اخبار ایران و جهان: