نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 23:49

آزادی ۱۵ زندانی خراسان جنوبی زیر پرچم امام رضا(ع)

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: بازداشتگاه عمومی ، اندرزگاه زنان و زندان مرکزی بیرجند به عطر و بوی پرچم متبرک رضوی عطرآگین شد و 15زندانی به برکت حضور کاروان زیر سایه خورشید آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اسماعیل زاده، سید هاشم اسماعیل زاده مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی امروز در حاشیه مراسم جشن ویژه روز ملی حمایت از خانواده زندانیان استان اظهارداشت: با همت خیرن ومسئولان این جشن خانوادگی برنامه ریزی شد که شاهد حضور۹۰۰ نفر از خانواده زندانیان بودیم.

وی افزود: با کمک رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان ۴۴ زندانی به کانون گرم خانواده بازگشتند و به تمامی زندانیان واجد شرایط استان ۱۰ روز مرخصی نیر اعطا شد.

وی گفت: انجمن حمایت زندانیان برای اشتغال خانواده های جامعه هدف هم مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده که سهم هر خانواده ۱۰ میلیون تومان می باشد که با ایجاد مشاغل خانگی در منزل خودشان راه اندازی می شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی افزود: با توجه به این که جشن نسیم مهر در مرکز استان برگزار شده برای دیگر شهرستان ها اهداء بسته حمایتی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که ۵۰۰ بسته حمایتی به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان به این خانواده اهداء می شود. ادامه داد: با کمک جامعه خیرین انجمن امسال از بین فرزندان زندانی که دارای معدل تحصیلی عالی و ممتاز باشند اعزام به سفر کربلا و مشهد مقدس را هم خواهیم داشت.

اسماعیل زاده یادآور شد: در این جشن توسط خیران  ۲۰۰کارت ۲۰۰ هزار تومانی به فرزندان زندانیان اهدا شد.

آزادی ۱۵ زندانی زیر پرچم امام مهربانی

علی عبدی، مدیرکل زندان های خراسان جنوبی نیز در این مراسم بیان کرد: بازداشتگاه عمومی ، اندرزگاه زنان و زندان مرکزی بیرجند به عطر و بوی پرچم متبرک رضوی عطرآگین شد و 15زندانی به برکت حضور کاروان زیر سایه خورشیدآزاد شدند.

وی افزود: خدام حرم مطهر رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید با حمل پرچم متبرک در محل بازداشتگاه عمومی، اندرزگاه زنان و زندانی مرکزی بیرجند حضور یافتند .

وی افزود: کاروان خدام رضوی با حضوردر بازداشتگاه عمومی،اندرزگاه زنان و زندان مرکزی بیرجند مورد استقبال باشکوه زندانیان قرار گرفتند و شور و شوقی ولایی را به زندانیان هدیه کردند.

وی ادامه داد: حضور کاروان خدام رضوی با هدف گسترش فرهنگ زیارت از راه دور به ویژه برای کسانی که فرصت حضور در حرم ثامن الحجج(ع) را ندارند انجام پذیرفت.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی عنوان کرد: حضور پر خیر و برکت جمعی از خادمان و پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در زندان مرکزی بیرجند، منجر به آزادی ۱۳ زندانی از زنان مرکزی و در اندرزگاه زنان هم ۲ زندانی شد وهمچنین به همین مناسبت به زندانیان واجد شرایط ۱۰ روز مرخصی تشویقی اعطاء شد.

شایان ذکر است، حضور کاروان زیر سایه خورشید همراه با اجرای سرود و بیان دلنوشته زندانیان ومداحی ویژه گرامی داشت دهه پر برکت کرامت نیز انجام شد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1251092

مهمترین اخبار ایران و جهان: