نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 16:47

نیروی دریایی ارتش کشور در سراسر مرزهای آبی یگان‌هایی مستقر دارد

مشهد ـ جانشین اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای وظایف خود، در سراسر مرزهای آبی کشور یگان‌هایی مستقر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار دوم یعقوب سلیمی ظهر پنجشنبه در ششمین جشنواره دوره بصیرت سیاسی زوج‌های جوان نداجا اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای وظایف خود، در سراسر مرزهای آبی کشور یگان‌هایی مستقر دارد که هر کدام متناسب با موقعیت ژئوپولوتیکی منطقه تحت مأموریت خود در حال انجام وظیفه است.

جانشین اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: اعزام ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی به دور کره زمین، یک اتفاق خارق‌العاده و منحصر به فرد بود که توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

وی افزود: همکاران ما مسافتی بالغ بر ۶۵ هزار کیلومتر را در مدت زمان ۸ ماه طی کردند و با گذر از اقیانوس‌های آرام و اطلس و دریای عمان، این مأموریت را به سرانجام رساندند و با موفقیت به وطن بازگشتند.

سلیمی اظهار کرد: در واقع این اتفاق برگ برنده و افتخاری نه فقط برای جمهوری اسلامی ایران، منطقه و فرامنطقه، بلکه برای جهان اسلام است.

جانشین اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه در خصوص جشنواره دوره بصیرت سیاسی زوج‌های جوان نداجا افزود: ما در سال ۱۴۰۱ هم پنج دوره از این برنامه را برگزار کردیم. در هر برنامه تعداد ۵۰ زوج جوان از مناطق و پایگاه‌های مختلف نیروی دریایی در این مراسم در مشهد شرکت می‌کنند و در یک دوره سه روزه، سرفصل‌های آموزشی متنوعی در حوزه ازدواج آسان و فرزندآوری را با حضور اساتید برجسته و مطرح کشوری می‌گذرانند.

وی در ادامه افزود: همچنین در سال ۱۴۰۲ ما چندین دوره دیگر در این خصوص برگزار خواهیم کرد، در سال‌های آتی نیز ما برنامه‌های متنوعی در حوزه زوج‌های جوان خواهیم داشت.

سلیمی اظهار کرد: همچنین برای فرزند اولی‌ها نیز امسال دومین جشنواره را هفته آینده در همین مکان برگزار می‌کنیم و همه همکاران جوان ما که در سال‌های اخیر اقدام به امر مقدس ازدواج کرده‌اند در این دوره شرکت خواهند کرد.

جانشین اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه این دوره‌ها از سال ۱۴۰۱ شروع شد، ما تقریباً همه همکارانمان در یگان‌های مختلف نیروی دریایی از مناطق و پایگاه‌های سراسر کشور که از سال ۱۳۹۸ به بعد اقدام به امر ازدواج کرده بودند را دعوت کردیم.

وی همچنین خصوص برنامه‌های نیروی دریایی ارتش در راستای حمایت از فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با فرزندآوری، عنوان کرد: با تدابیر فرمانده محترم نیروی دریایی و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، نیروی دریایی در حد توان خود ضمن تأمین اقلام اساسی اولیه زندگی برای زوج‌های جوان، این دوره‌های آموزشی و فرهنگی را نیز پیش‌بینی کرده که در حال برگزاری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271348

مهمترین اخبار ایران و جهان: