نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 14:02

تشویق رانندگان به رعایت قوانین با طرح رنگ بندی گواهینامه ها

رئیس پلیس راهور فراجا از اجرای طرح رنگ بندی گواهینامه ها به منظور تشویق رانندگان به رعایت قوانین خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی مهر، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا گفت: بالغ بر ۵۱ میلیون انواع گواهینامه در کشور داریم و ۴۰ میلیون وسیله نقلیه. در واقع باید گفت به ازای هر ۲ نفر در کشور یک وسیله نقلیه داریم.

وی افزود: طرحی با عنوان طرح رنگ بندی گواهی نامه‌ها در دستور کار قرار دارد که براساس این طرح سه رنگ گواهینامه یعنی سفید، نقره‌ای و طلایی به رانندگان داده خواهد شد.

هادیانفر گفت: در ابتدا به رانندگان گواهینامه سفید اعطا خواهد شد و از آن پس عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار خواهد گرد.

وی افزود: به تناسب روزهایی که رانندگان خوب و قانون مدار رانندگی کرده باشند و براساس میزان جرایمی که در گذشته داشته‌اند گواهی نامه سفید رانندگان تبدیل به نقره‌ای می‌شود که امتیازات بیشتری دارد.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا پس از این مرحله گواهی نامه طلایی به رانندگان داده می‌شود که امتیازات بالاتری نسبت به نقره‌ای دارد.

وی افزود: دارنده گواهی نامه طلایی به معنای راننده کاملاً قانون مدار است.

سردار هادیانفر در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره زمان اجرای طرح رنگ بندی گواهی نامه‌ها گفت: زمان اجرای آن در دستور کار است و به زودی این طرح اجرایی خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: با اجرای طرح رنگ‌بندگی گواهینامه‌ها و تشویق رانندگان برای ارتقا به رده و رنگ بالاتر، رانندگان به سمت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و عدم تخلف ترغیب می‌شوند.

وی افزود: فردی که گواهی نامه نقره‌ای یا طلایی دریافت کرده به جهت اینکه فرد قانونمندی است اگر یک سری تخلفاتی که پیش بینی و لیست شده را انجام دهد گواهی نامه نقره‌ای او به سفید تغییر رنگ خواهد داد و به نوعی امتیاز منفی برای وی محسوب می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211248

مهمترین اخبار ایران و جهان: