نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 08:06

اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت در رای امور قرار بگیرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ضمن گرامیداشت هفته جوانی جمعیت، گفت: حضور مسؤولانه همه دستگاه‌ها و درک درستی از شرایط موجود و آینده ایجاب می‌کند حمایت و اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت در راس امور و اولویت مهم قرار بگیرد.

شهرام صیادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، ضمن گرامیداشت هفته ملی جمعیت، گفت: همکاری همه جانبه دستگاه ها و سازمان‌ها را در تحقق جوانی جمعیت امری لازم و ضروری است.

وی افزود: جوانی جمعیت و مباحث مرتبط با آن هم اکنون از مهمترین مسائل کشور است که اگر به آن پرداخته نشود، خسارت‌های جبران‌ناپذیری به آینده کشور وارد خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه جمعیت جوان که اساس توسعه و آبادانی هر جامعه است باید حفظ و صیانت شود، ادامه داد: متاسفانه آمار و ارقام حاکی از آن است که کشور، شتاب تندی را در کاهش موالید و شاخص‌های منفی رشد جمعیتی در دهه‌های گذشته داشته است.

این مقام مسؤول افزود: این مسأله تبعات منفی و عواقب بسیار بدی را به دنبال خواهد داشت و تا بسته شدن پنجره جمعیتی که زمان کوتاهی از آن باقی مانده، فرصت تجدید نظر و تبیین سیاست‌های جمعیتی در کشور را داریم تا از سالمندی جامعه جلوگیری کنیم.

صیادی اضافه کرد: در راستای اجرای موثر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نیازمند اقدامات جهادی و تلاش همگانی در قرارگاه جوانی جمعیت در استان البرز هستیم. بی شک حضور مسؤولانه همه دستگاه‌ها و درک درستی از شرایط موجود و آینده ایجاب می‌کند حمایت و اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت در راس امور و اولویت مهم قرار بگیرد.

این مقام مسؤول اظهار کرد: با توجه به تاکید و تذکر مکرر مقام معظم رهبری نسبت به خطرات و آسیب‌های جبران ناپذیر سالمندی کشور لازم است هفته ملی جمعیت که از ۲۴ لغایت ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، فرصتی برای بازنگری و اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌ها به منظور تحقق اهداف پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در کشور دانست که همه تلاش‌ها باید در راستای ترویج ازدواج ،فرزند آوری، تسهیل و رفع موانع تشکیل خانواده، فرهنگ سازی، اشتغال زایی، پیشگیری از سقط جنینی، ارایه تسهیلات درمان ناباروری و ... باشد.

وی در پایان گفت: امید است با اجرای سیاست‌های کلی جوانی جمعیت ،آموزش و فرهنگ سازی موفق به ارتقای‌ پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در کشور باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1210492

مهمترین اخبار ایران و جهان: