نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 19:28

شعر یکی از راه‌های حفظ زبان فارسی است

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه همه باید دغدغه حفظ زبان فارسی را داشته باشیم، گفت: شعر یکی از راه‌های حفظ زبان فارسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در یکصدمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان که بعد از ظهر یکشنبه به میزبانی دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، با اشاره به ۲۵ اردیبهشت سالروز نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز زبان و ادب پارسی، تاکید کرد: شعر یکی از راه‌های حفظ زبان فارسی است.

وی با بیان اینکه حکیم ابوالقاسم فردوسی، ۳۰ سال تلاش کرد و زحمت کشید تا با سرودن اشعار فراوان، زبان پارسی را حفظ نماید و با این زحمت، زبان فارسی را تثبیت کرد، افزود: اشعار ضعیف و بدون قافیه و مضمون در برخی از کنسرت‌ها و برنامه‌ها در برخی شهرستان‌ها منجر به تغییر مذاق جوانان شده است و در این رابطه تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان مؤثر است، اما ما در این زمینه وظیفه داریم.

امام جمعه سمنان بیان کرد: همه باید دغدغه حفظ زبان فارسی را داشته باشیم و از اسامی فارسی دارای محتوا برای نامگذاری اماکن صنفی و … استفاده کنیم و با توجه به اینکه دشمنان برای تغییر فرهنگ جوانان و مردم ایران برنامه دارند ما هم باید برنامه داشته باشیم و هدفمند کار کنیم.

مطیعی با بیان اینکه به کسبه باید توضیح داده شود که برای رعایت فرهنگ، نیازمند رعایت قوانین و مقررات در نامگذاری هستیم، ابراز داشت: در اعلام اسامی شهرها در ورودی هر شهر از زبان فارسی استفاده شود و زبان لاتین به صورت کوچک برای گردشگران در پایین اسامی درشت فارسی نوشته شود.

وی افزود: در عرصه بیانیه گام دوم انقلاب اقدامات خوبی شد اما متأسفانه فروکش کرده است و باید با ارائه بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه‌ها و مجامع مختلف این بیانیه و مفاد والای آن مجدداً مورد توجه قرار گیرد لیکن لازم است تا امسال دهه کرامت نو و بدیعی با توجه به فروکش کردن ویروس کرونا در استان سمنان برگزار و نشاط معنوی خوبی در استان حاکم شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211892

مهمترین اخبار ایران و جهان: