نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 15:04

حمام تاریخی میربلوک دیلمان موزه مردم شناسی می‌شود

رشت- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه حمام تاریخی میربلوک دیلمان در سال‌های اخیر مورد غفلت واقع شده است، گفت: این حمام تبدیل به موزه مردم شناسی می شود.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تاریخی، گردشگری و فرهنگی گیلان منحصر به فرد است، از احیای موزه مردم شناسی دیلمان خبر داد و افزود: احیای این موزه از مطالبات جدی مردم و مسئولان محلی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه طی کاوش‌های باستان شناس دهه ۸۰ ساختمان حمام میربلوک در دیلمان از دل خاک بیرون کشیده شد، گفت: این بنای تاریخی با مرمت و احیا، در اختیار شهرداری قرار گرفت تا با تغییر کاربری‌های مرتبط ضمن خدمات رسانی به شهروندان و گردشگران در معرض دید عموم علاقمندان قرار گیرد.

جهانی با بیان اینکه حمام تاریخی میربلوک دیلمان در سال‌های اخیر مورد غفلت واقع شده است، اضافه کرد: در سال‌های اخیر هیچ گونه تلاش مؤثری برای بهره برداری بهینه از حمام صورت نپذیرفته و لذا به منظور کاربری مناسب ایجاد موزه مردم شناسی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه موزه مردم شناسی دیلمان با ادوات و وسایل مختص به منطقه مزین می‌شود، افزود: از مردم بخش دیلمان و شهرستان سیاهکل درخواست می‌شود چنانچه وسایل مرتبط با مردم شناسی در اختیار دارند برای غنی‌تر کردن موزه آن را به اداره کل اهدا کرده تا ضمن حفاظت و صیانت برای عموم به اشتراک گذاشته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1258992

مهمترین اخبار ایران و جهان: