نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 19:06

رگبار، رعد و برق در انتظار آسمان اصفهان

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه به علت حضور امواج همرفتی در استان شرایط رگبار و رعد و برق، وقوع صاعقه و احتمال تگرگ مهیا است.

لیلا امینی رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بررسی الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد از بعدازظهر شنبه جو نسبتاً ناپایداری تا آخر هفته بر روی استان حاکم است.

وی افزود: از امروز عصر به تدریج از شمال غرب استان انتظار رشد ابر، گاهی وزش باد و بارش‌های همرفتی پراکنده و رعد و برق را خواهیم داشت که به تدریج از یکشنبه تا سه‌شنبه نیمه شمالی استان و کلیه مناطق را در بر می‌گیرد.

امینی بیان کرد: اوج وزش باد به صورت نسبتاً شدید تا شدید و تندباد لحظه‌ای در روز دوشنبه در اکثر مناطق و از جمله کلانشهر اصفهان است که در مناطقی از شرق و شمال استان با گرد وخاک همراه است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه به علت حضور امواج همرفتی در استان شرایط رگبار و رعد و برق، وقوع صاعقه و احتمال تگرگ مهیا است.

وی ادامه داد: اثرات فعالیت سامانه بارشی روز یکشنبه در شهرستان‌های خوانسار، گلپایگان و فریدونشهر و در روز دوشنبه پانزدهم خردادماه در شهرستان بویین و میاندشت، خوانسار، گلپایگان، فریدونشهر، داران و میمه پیش‌بینی شده است.

امینی با اشاره به اینکه دما در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، عنوان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۳۶ درجه و کمینه فردا صبح ۱۹ درجه و خوروبیابانک با ۴۱ درجه و بویین ‌میاندشت با ۶ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

صدور ۲ هشدار زرد نسبت به ناپایداری‌های جوی

لازم به ذکر است هواشناسی اصفهان در اطلاعیه نخست نسبت به فعالیت سامانه بارشی از اواخر امروز شنبه تا روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد ماه هشدار سطح زرد داده است‌.

در این هشدار آمده است از شامگاه امروز بارش رگبار بهاری گاهی همراه با رعد و برق و وقوع صاعقه و ریزش تگرگ مناطق غرب استان را فرا می‌گیرد. شدت بارندگی در روز یکشنبه در خوانسار، گلپایگان و فریدون‌شهر پیش‌بینی شده و این بارش‌ها طی روز دوشنبه در بویین و میاندشت، خوانسار، گلپایگان، فریدون‌شهر، داران و میمه ادامه می‌یابد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار زرد تأکید کرده است از اواخر روز شنبه تا روز سه‌شنبه احتمال لغزندگی سطح جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی، کاهش دید در جاده‌ها و اختلال در راه‌های روستایی بواسطه رگبار باران طی این مدت وجود دارد.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان به هموطنان توصیه کرده است که تا اواسط هفته جاری در سفرهای برون و درون شهری و فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کرده و از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند و در صورت سفر با خودرو تجهیزات لازم همراه داشته باشند.

در این اطلاعیه همچنین بر لزوم آماده باش دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی تاکید شده است.

هواشناسی اصفهان در هشداری دیگر نسبت به وزش باد شدید و وقوع تند باد لحظه‌ای و گرد و خاک از بعد از ظهر یکشنبه ۱۴ خرداد تا شامگاه سه‌شنبه پیش رو هشدار داده و افزوده است که اوج وزش باد در روز دوشنبه و در بیشتر مناطق بویژه مهاباد، بادرود، خوانسار، اصفهان، دهق، انارک، مورچه خورت، میمه، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نجفآباد، دهاقان، گلپایگان، کبوترآباد، ورزنه، نائین، چوپانان، داران، بویین و میاندشت، شهرضا و داران خواهد بود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1259792

مهمترین اخبار ایران و جهان: