نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 11:54

مشکل برق مناطق روستایی زهکلوت پیگیری شود

کرمان- استاندار کرمان با بیان اینکه مشکل برق مناطق روستایی زهکلوت باید پیگیری شود، بر لزوم تعیین تکلیف وام‌های روستانشینان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی فداکار در جلسه جمع‌بندی سفر یک روزه به زهکلوت که با حضور مسئولان و مدیران استانی گفت: ما در مقابل مردم مسئولیت داریم و باید به صورت میدانی در منطقه حضور پیدا کرده و با شناسایی مشکلات آنان به دنبال حل مسائل باشیم‌.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات پرتکرار در بازدیدهای میدانی، موضوع آب است و باید در اولویت قرار گیرد، افزود: در خصوص مشکل اینترنت، باید در روستاها و مناطق مختلف ارزیابی لازم انجام و مشکل آن برطرف شود، چراکه اینترنت امروزه بخشی از ضرورت‌ها محسوب می‌شود.

بررسی موضوع سهمیه آرد و افزایش منطقی آن

استاندار کرمان با اشاره به بحث مسکن مهر و اینکه باید ارزیابی لازم در این زمینه انجام و راهکار مناسبی ارائه شود، عنوان کرد: ضمانت‌های زنجیره‌ای مردم این مناطق روستایی باید پیگیری و رفع شود تا تسهیلات لازم برای مسکن امکان‌پذیر باشد.

وی بررسی موضوع سهمیه آرد و افزایش منطقی آن را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: مشکل برق مناطق روستایی زهکلوت نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد تا مردم مشکل روشنایی نداشته باشند.

فداکار با اشاره به اینکه در زمینه آب شرب مانعی وجود ندارد و در صورت بروز مشکل، از طریق آبفا رسیدگی می‌شود، افزود: بحث حضور معلمین در مناطق روستایی و رسیدگی به مسئله ترک تحصیل کرده‌ها نیز در شورای آموزش و پرورش مطرح و پیگیری می‌شود.

تعیین تکلیف وضعیت وام‌های روستانشینان

وی تعیین تکلیف وضعیت وام‌های روستانشینان را مورد تاکید قرار داد و افزود: جهت تسریع در ساخت جاده چاه ابراهیم_ دازان نیز باید با همکاری مسئولین مربوطه اعتبارات بیشتری تزریق تا هرچه زودتر این پروژه به نتیجه برسد.

استاندار کرمان تصریح کرد: کمیته امداد باید با پالایش افراد این منطقه، مردانی که دارای چهار فرزند هستند اما سربازی نرفته‌اند را شناسایی و تحت پوشش قرار دهند، همچنین افراد واجد شرایط، جهت دریافت وام در سامانه حیات ثبت‌نام و در این زمینه به متقاضیان آموزش اشتغالزایی نیز داده می‌شود.

وی با بیان این مطلب که جهت ارائه خدمات بیشتر به اهالی منطقه، مرکزی در روستا چاه ابراهیم تجهیز و در اختیار هلال احمر قرار داده می‌شود، خاطرنشان کرد: کد آبادی روستای ریگ آباد نیز فعال شود تا ساخت و ساز توسط خیرین انجام گیرد.

بنابراین گزارش، با حضور میدانی مدیران ارشد استانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله و جمعی از مسئولان، مناطق روستایی چاه ابراهیم و طَبَق نمداد از توابع زهکلوت مورد بازدید قرار گرفت و در پایان استاندار کرمان دستورات لازم را جهت رسیدگی به مشکلات این منطقه را صادر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1265104

مهمترین اخبار ایران و جهان: