نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 22:15

هشدار هواشناسی درباره احتمال بارش های رگباری و وزش باد شدید در استان

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در پی گسترش سامانه ناپایدار جوی در سطح استان، در مورد احتمال بارش های رگباری و وزش باد شدید هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه ای درباره احتمال بارش های رگباری و وزش باد شدید در استان هشدار داد.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی آمده است: فعالیت این سامانه، از عصر امروز آغاز می شود و تا پایان چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

بر این اساس، وزش باد همراه با احتمال خسارت به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی خراسان رضوی شدت خواهد گرفت و همچنین بارش های رگباری توام با آذرخش و تگرگ نیز در مناطق مختلف خراسان رضوی پدیده غالب خواهد بود.

این اطلاعیه می افزاید: وضعیت رگباری بودن بارش ها منجر به آبگرفتگی، رواناب و در نواحی مستعد موجب ایجاد سیلاب خواهد شد.

همچنین پیش بینی می شود فعالیت این سامانه به طور قابل ملاحظه‌ای موجب کاهش دما تا ۱۵ درجه در نواحی مختلف استان نسبت به امروز شود.

هواشناسی خراسان رضوی ضمن هشدار در خصوص تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد و همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی تاکید کرده است.

از سوی دیگر در این اطلاعیه خواسته شده است با توجه کاهش محسوس دما، تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از بروز خسارات احتمالی به محصولات کشاورزی و باغی همچنین تنظیم دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها در نظر گرفته شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1212248

مهمترین اخبار ایران و جهان: