نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 11:53

برپایی نمایشگاه «پرور؛ یک عصر یک فرهنگ» در سمنان

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری «پرور؛ یک عصر یک فرهنگ» در سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سمانه سلطانی‌پور، سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری «پرور؛ یک عصر یک فرهنگ» در فرهنگسرای کومش سمنان خبر داد.

وی گفت: این نمایشگاه با هدف توانمندسازی هنرمندان و معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، زیست‌محیطی، گردشگری و دامی روستای پرور برپا شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: محصولات شاخص صنایع‌دستی روستای پرور شامل گلیچ، گلیم، دست‌بافته‌ها و ... است که در این نمایشگاه عرضه و معرفی می‌شود.

سلطانی‌پور اضافه کرد: کتاب «پرور دیار فراموش‌شده» اثر محمدرضا گودرزی پروری در این نمایشگاه رونمایی می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه با همکاری اتحادیه تعاونی‌های عشایری استان سمنان، اداره کل امور عشایری استان سمنان، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان و اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: گلیچ از تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان روستای پرور، در فهرست آثار ملی کشور به شماره 915 به ثبت رسیده است.

علاقه‌مندان می‌توانند از 20 تا 22 اردیبهشت‌ماه از ساعت 17 تا 21 برای بازدید از این نمایشگاه به فرهنگسرای کومش سمنان مراجعه کنند.

روستای پرور در 50 کیلومتری شمال شهر مهدی‌شهر واقع‌ شده است.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1202204

مهمترین اخبار ایران و جهان: