نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 12:45

هنرپیشه اسکاری بخاطر اعتراض به دستمزد پایین کارگران بازداشت شد

سوزان ساراندون هنرپیشه نامدار هالیوود و برنده اسکار در میان هشت نفری بود که در اعتراض به حقوق پایین کارگران در آمریکا بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری به نقل از ایندیپندنت، سوزان ساراندون هنرپیشه نامدار هالیوود و برنده اسکار در میان هشت نفری بود که در اعتراض به حقوق پایین کارگران در آمریکا بازداشت شد.

سوزان ساراندون در تظاهراتی که خواستار دستمزد عادلانه برای کارگران رستوران در کاپیتول آلبانی ایالت نیویورک بود، دستگیر شد.

این هنرپیشه اسکاری ۷۶ ساله یکی از هشت نفری بود که این هفته به اتهام رفتار نابهنجار توسط پلیس ایالتی در جریان اعتراض به عدم پرداخت دستمزد منصفانه، دستگیر شد، ساراندون رئیس این جنبش برای احقاق حقوق کارگردان است.

فیلم منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی از این حادثه نشان می‌دهد که معترضان در ساعت ۱۳:۰۰ در لابی قانون‌گذاری پایتخت با نیروهای دولتی درگیر می‌شوند.

ساراندون چند دقیقه بعد همراه با آنا ماریا آرچیلا، نامزد معاون فرماندار نیویورک، با دستبند منتقل شد.

پلیس ایالت نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هشت نفر پس از «نشستن و جلوگیری از عبور و مرور» و نادیده گرفتن قوانین دستگیر شدند.

این ائتلاف که می‌گوید نماینده ۳۰۰۰۰۰ کارگر و ۲۰۰۰ کسب و کار است و خواستار پایان دادن به «جایگزینی دستمزد» از طریق انعام است.

سوزان ساراندون زاده ۴ اکتبر ۱۹۴۶ هنرپیشه آمریکایی است. وی تاکنون ۵ بار نامزد جایزه اسکار شده که چهار نامزدی او بین سال های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ متوالی بودند،او در آخرین نامزدی‌اش تاکنون، در سال ۱۹۹۵ برای فیلم راه رفتن مرد مرده موفق شد جایزه اسکار نقش اول زن را ازآن خود کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1208592

مهمترین اخبار ایران و جهان: