نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 21:24

پروژه راه آهن بیرجند _یونسی تامین اعتبار شد

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: با تائید و اجازه رهبر معظم انقلاب اسلامی 18 هزار میلیارد توماناعتبار به پروژه راه آهن بیرجند- قاین- یونسی از محل تهاتر نفتی صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.

به گزارش خبر نگار مهر، جواد قناعت امروز شنبه در آئین کلنگ زنی پروژه ایجاد کارخانه الیاف شیشه در ناحیه صنعتی شهید کاوه خضری گفت: با پی گیری ها و دیدارهای که در سه روز گذشته با رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر نفت و وزیر کشور داشتیم، اتفاقات بسیار خوبی افتاد که در سال مهار تورم و رشد تولید در رشد و رونق اقتصاد استان بسیار تأثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه تورم زمانی کنترل می‌شود که تولید توسط بخش خصوصی انجام شود، افزود: در یک سال گذشته واحدهای بسیاری در شهرک‌های صنعتی کشور و استان فعال شدند که این کار در سال جاری هم ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا به دنبال جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم که کلنگ زنی این پروژه توسط سرمایه گذار چینی، اولین سرمایه گذاری خارجی است که امسال در استان انجام می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این نکته که دولت‌های چین، ایران و روسیه در ارتباطات سیاسی و اقتصادی با وحدت رویه کار می‌کنند، تاکید کرد: انتظار دارم مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان آنها در شهرستان‌های استان با محوریت فرمانداران پیگیری‌های لازم را در خصوص این پروژه انجام دهند و موانع احتمالی را با همکاری معاون اقتصادی رفع کنند.

قناعت با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در تهران، بیان داشت: وزارت کشور در کنار آن سالنی را برای نمایش محصولات و تولیدات استان‌ها در نظر گرفته بود.

وی متذکر شد: یکی از اهداف اصلی این پروژه، تکمیل زنجیره تولید است که باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک شاهد اتفاق نرم افزاری خوب در زمینه قاچاق سوخت خواهیم بود که منافعی برای شهرداری‌های خراسان جنوبی خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان هم افزایش یافت و با تأیید سران قوا و اجازه مقام معظم رهبری، اجرای همه ۲۳۱ کیلومتر راه آهن بیرجند _ یونسی از محل تهاتر نفتی با کلنگ زنی آن توسط میهمان کشوری در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: بر آورد اولیه برای اجرای راه آهن استان ۱۲ میلیارد تومان بود که به با اجازه مقام معظم رهبری به ۱۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

قناعت تصریح کرد: اجرای این پروژه یکی از دغدغه‌های اصلی مردم استان است که با اجرای آن به یکی از مطالبات به حق مردم خراسان جنوبی پاسخگوی خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209692

مهمترین اخبار ایران و جهان: