نیوز سیتی!
05 خرداد 1402 - 16:07

هجرت امام رضا (ع) به مشهد ایران را به پایگاه شیعه تبدیل کرد

قزوین- امام جمعه محمودآباد بیان کرد: امام رضا (ع) با هجرت به ایران جغرافیای تشیع را گسترش دادند و ایران را به پایگاهی برای شیعه تبدیل کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد نمونه با اشاره به میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: مامون با ترتیب دادن مناظراتی سعی کرد امام رضا (ع) را تحت فشار قرار دهد اما دانش و توان امام رضا (ع) باعث شد ارتقا معرفت مردم به امامت شد.

وی افزود: در طول امامت امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام زمان (عج) که در سنین پایین به امامت رسیدند شیعیان دچار تفرقه و انشعاب نشدند بلکه با معرفت بالا این حقیقت را درک کردند که امام معصوم حتی اگر در کودکی به مقام امامت برسد باز هم توانایی علمی، عقلی و معنوی کسب این مقام را دارد.

امام جمعه محمودآباد بیان کرد: امام رضا (ع) با هجرت به ایران جغرافیای تشیع را گسترش دادند و ایران را به پایگاهی برای شیعه تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه طبق احادیث و روایات متعدد زمینه‌سازان ظهور در آخرالزمان، ایرانی‌ها هستند، عنوان کرد: سفر امام رضا (ع) به ایران زمینه نقش آفرینی ایرانیان در ظهور حضرت بقیه الله (عج) را فراهم کرد.

حجت الاسلام موسوی در پایان یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی به مرکز تشیع جهان اسلام تبدیل شده و این قدرت و نقش آفرینی را باید قدر بدانیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1239348

مهمترین اخبار ایران و جهان: