نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 00:41

روزانه 780 تن پسماند شهری در استان زنجان تولید می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان گفت: ما در سطح استان زنجان ۷۸۰ تن در روز تولید پسماند شهری داریم که ۴۲۰ تن آن مربوط به حوزه شهرداری‌های زنجان و ایجرود است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا یافتیان، مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته جهانی محیط زیست برگزار شد با اشاره به اینکه از ۱۶ تا ۲۲ خردادماه سال‌جاری به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است، اظهار داشت: ۱۵۰ شهید در حوزه محیط زیست در سطح کشور داریم که سهم استان زنجان دو شهید به نام‌های«میکائیل هاشمی» و «مهدی مجلل» است که یادشان را گرامی می‌داریم.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان در ادامه با بیان اینکه محیط زیست یکی از سه رکن اساسی توسعه است، گفت: محیط زیست در رشد توسعه متوازن نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه برای انجام وظایف، ما نیازمند ابزارهای هستیم ضمن اینکه مهمترین ابزاری که در اختیار ما است، اصل ۵۰ قانون اساسی است که به طور مشخص وظیفه ما را حفاظت از محیط زیست تعیین کرده است، ادامه داد: این نخستین قانون پایه برای ما است که هم برای نسل حاضر و هم برای نسل‌های آینده از محیط زیست حفاظت کنیم.

یافتیان در بخش دیگری از سخنان خود ما با بیان اینکه ما به طور کلی دو نوع پسماند صنعتی و یا شهری داریم، ادامه داد: ما در سطح استان ۷۸۰ تن در روز تولید پسماند شهری داریم که ۴۲۰ تن آن مربوط به حوزه شهرداری زنجان و ایجرود است که از میزان تقریبا ۵ درصد آن بازیافت می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان اضافه کرد: شهرداری در این راستا برنامه‌های جامعی را تدارک دیده است به طوری که بخشی از پسماندها در مبدا تفکیک بشود.

وی با بیان اینکه ایران در زمره ۲۰ کشور تولید کننده زباله پلاستیک در جهان است به طوری که در این موضوع در جایگاه ۱۷ جهان قرار دارد، گفت: در سال گذشته موضوع حذف پلاستیک‌های با ضخامت کمتر ار ۲۵ میکرون را سازمان حفاظت از محیط زیست به وزارت کشور و دستگاه‌های اجرای ابلاغ کرده است و ما هم در استان به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ کرده‌ایم که باید مورد توجه قرار بگیرد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1266904

مهمترین اخبار ایران و جهان: