نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 16:08

هدایت‌های امام راحل منشأ بیداری ملت ایران بود

زنجان-امام جمعه زنجان تاکید کرد: آنچه که باعث بیداری ملت ایران در دوران حومت ظالمانه شاهنشاهی شد، هدایت‌های امام راحل بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین ۱۵ خرداد، با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای امروز به ویژه برای نسل جوان این است که این نسل معمار کبیر انقلاب اسلامی را الگوی خود قرار دهند، اظهار کرد: این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که امام راحل برجسته‌ترین شخصیت در مسیر رسالت امامت بعد از معصومین بودند.
وی با بیان اینکه شخصیت امام راحل در طول تاریخ شخصیت بی‌نظیری بود، تصریح کرد: بدون شک اگر بخواهیم به موثرترین اتفاق و رخدادی که در قرن بیستم روی داد، اشاره کنیم، به رخداد انقلاب اسلامی ایران می‌رسیم و این رویداد در زمانی اتفاق افتاد که دنیا به مدت بیش از ۷۰ سال در اختیار دو ابرقدرت شرق و غرب بود.
خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، هر حرکتی که در دنیا صورت می‌گرفت، تحت لوای دو ابرقدرت شرق و غرب بود، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) زمانی که در سال ۱۳۴۲ وارد عرصه سیاسی شدند، در برابر دو جریان استعمار و استبداد داخلی قیام کردند و بی‌تردید ریشه تفکرات امام راحل به قرآن، سیره پیغمبر و امامان معصوم آغشته بود.
آیت‌الله خاتمی به تبعید و زندانی شدن حدود ۵۰۰ نفر از رجال سیاسی، فکری و دینی جامعه که به رهبری امام راحل لبیک گفته بودند اشاره کرد و افزود: بدون شک اگر هدایت‌های امام راحل در آن دوران نبود، هیچ سرمنشایی برای بیداری مردم در برابر استعمار و استبداد نداشتیم، این در حالی است که همه این جنب و جوش‌ها و حرکت‌های سیاسی در سال ۵۷ به رهبری امام خمینی (ره) و با همراهی مردم تبدیل به انقلاب اسلامی شد.
وی با بیان اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» مختص ایران اسلامی نبوده و امروز به عینه نمود این شعار را می‌توان در حیاط خلوت آمریکا نیز مشاهده کرد، ادامه داد: در طول یک دهه رهبری امام خمینی (ره)، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند.
منبع: مهر
شناسه خبر: 1257192

مهمترین اخبار ایران و جهان: