نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 09:23

۲ موج ناپایدار وارد کرمانشاه می‌شود

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سامانه ای ناپایدار از امروز (یکشنبه) تا روز چهارشنبه، جو منطقه را تحت تاثیر می‌گیرد.

شهناز حق‌پرست، کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: براساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای ناپایدار از امروز (یکشنبه) تا روز چهارشنبه، جو منطقه را تحت تاثیر می‌گیرد.

وی ادامه داد: موج اول از این سامانه، در روزهای یکشنبه و دوشنبه، علاوه بر وزش باد و رشد ابر، احتمالا بارش‌های خفیفی نیز برای نواحی کوهستانی استان در پی داشته باشد.

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: وزش باد که فردا در بعضی ساعات نسبتا شدید خواهد بود؛ ممکن است بتدریج تا صبح دوشنبه، هوای استان را بخصوص در نواحی غربی کم و بیش غبارآلود کند.

وی با بیان اینکه موج دوم از سامانه مذکور که از رطوبت بیشتری برخوردار است؛ گفت: از روز سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه، در بعضی ساعات سبب رگبارهای بهاری، رعدوبرق و احتمالا رگبار پراکنده تگرگ، در سطح استان می‌شود. شرایط ناپایدار در نیمه شمالی نمود بیشتری خواهد داشت.

حق‌پرست اضافه کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه با استقرار وضعیتی نسبتا پایدار در منطقه، به استثنای در بعضی ساعات وزش باد (غالبا ملایم) و رشد ابر پدیده قابل ذکر دیگری برای جو استان پیش‌بینی نمی‌شود.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: دمای هوا که طی امروز و فردا روندی افزایشی خواهد داشت؛ در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه، به طور نسبی کاهش و در دو روز پایانی هفته مجددا افزایش خواهد یافت.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1193292

مهمترین اخبار ایران و جهان: