نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 14:11

بازرسی ۲۴۰ فقره کارت بازرگانی در استان سمنان/ ۴ مورد تعلیق شد

سمنان- معاون امور بازرگانی سازمان صمت سمنان با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۴۰ فقره کارت بازرگانی در استان پایش و بررسی شد، گفت: هدف از این نظارت‌ها کمک به توسعه در حوزه تجارت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا مداح ظهر پنج شنبه در جلسه واردات صادرات کالا به میزبانی سازمان صمت استان سمنان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۲۴۰ فقره کارت بازرگانی مورد بررسی و پایش قرار گرفته است، ابراز داشت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور وابسته به واردات و صادرات کالا است لذا افراد برای پرداختن به این تجارت نیازمند کارت بازرگانی هستند که اتاق بازرگانی آن را صادر و سازمان صمت بر آن نظارت دارد.

وی ضمن بیان اینکه با داشتن کارت بازرگانی، علاوه بر امکان صادرات و واردات اقداماتی نظیر ثبت سفارش، ترخیص کالا، واردات از مناطق آزاد و حق العمل کاری در گمرک را می‌توان انجام داد، افزود: در واقع پایش دارندگان کارت بازرگانی در استان سمنان نیز به همین دلیل صورت گرفته است تا در حوزه تجارت واردات صادرات کالا این مهم به گسترش کسب و کار کمک کند.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه طی مدت مذکور تعداد چهار فقره کارت بازرگانی بنا به دلایل مختلف تعلیق شده است، ابراز داشت: در سال گذشته ۱۰۱ فقره کارت صادر، ۱۱۶ فقره تمدید و ۱۹ فقره کارت بازرگانی نیز دچار تغییراتی شده است.

مداح ضمن بیان اینکه طی سال گذشته چهار هزار و ۳۳ پرونده ثبت سفارش کالا در استان بررسی شد، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان داد که بالغ بر یک میلیارد دلار سفارش کالا در استان سمنان به ثبت رسیده است که عمدتاً کالاهای مواد اولیه کارخانه‌ها و ماشین آلات تولید را شامل می‌شود.

وی افزود: در راستای نیل به رسیدن اهداف مذکور در تلاشیم تا بروکراسی اداری کاهش یابد که تفویض ثبت سفارش «کالاهای گروه دو» به استان‌ها از جمله آنها را در بر دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1220804

مهمترین اخبار ایران و جهان: