نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 18:55

تداوم ناپایداری‌های همرفتی در نیمه شمالی، شرق و مرکز اصفهان

رئیس پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی استان اصفهان گفت: در روزهای شنبه و به ویژه یکشنبه شرایط برای ایجاد ناپایداری‌های همرفتی در نیمه شمالی، شرق و مرکزی استان مهیا است.

لیلا امینی رئیس پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، در روزهای شنبه و به ویژه یکشنبه شرایط برای ایجاد ناپایداری‌های همرفتی به صورت افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، احتمال تگرگ، گاهی وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای در نیمه شمالی، شرق و مرکزی استان مهیا است.

وی افزود: شدت ناپایداری‌ها بیشتر در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و طی روز یکشنبه مورد انتظار است و از روز دوشنبه تا چهارشنبه جو نسبتاً پایداری و کاهش ناپایداری‌های همرفتی را خواهیم داشت.

امینی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت آینده دما ۲ تا ۴ درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۳۵ و کمینه فردا صبح ۲۰ درجه و خوروبیابانک ۳۷ و بویین میاندشت ۷ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته عنوان کرد: دهق ۰.۴، میمه و مورچه خورت۰.۱، نائین ۰.۲ و نطنز ۰.۸ بیشترین میزان بارش ثبت شده است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1275848

مهمترین اخبار ایران و جهان: