نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 13:15

استاندار کردستان: مشکلات آموزشیاران نهضت از وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌کنیم

استاندار کردستان گفت: مشکلات آموزش یاران نهضت استان را از طریق مکاتبه با وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌کنیم و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در اولین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی در سال جاری که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: نهضت سوادآموزی مانند بناهای ارزشمند که حضرت امام بنیانگذاری کردند یکی از برکات انقلاب بوده و از اسناد افتخار ماست.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: رویکرد انقلاب و رهبر در باب آگاهی‌بخشی و تامین شرایط و امکانات برای سوادآموزی ایران اسلامی است.

وی بیان کرد: با تشکیل این نهضت امروز درصد کمی از جمعیت فعال کشور بیسواد هستند در حالیکه قبل از انقلاب بسیاری از نعمت سواد محروم بوده‌اند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: امروز در زمینه شناسایی افراد بیسواد و تشویق آنان به سمت سوادآموزی شرایط سخت‌تر از گذشته است و با وجود ضعف‌ها در امکانات و اعتبارات، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: جامعه هدف عمده‌ای در سازمان‌های بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند لذا تمرکز این سازمان‌ها بر روی این موضوع تاثیرگذار است و می‌تواند ما را به هدف نهایی برساند.

زارعی‌کوشا ادامه داد: باید برای باسواد کردن آنان برنامه‌ریزی کرده و مسیر سوادآموزی را تسهیل کنیم

استاندار کردستان در پایان اظهار کرد: آموزش‌یاران نهضت استان برای پیگیری مشکلات خود از جمله تبدیل وضعیت به ما مراجعه کرده‌اند که بخش عمده‌ای از این افراد حق دارند و ما مشکلات را از طریق مکاتبه با وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌کنیم و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.

انتهای پیام 2330/72

منبع: فارس
شناسه خبر: 1277392

مهمترین اخبار ایران و جهان: