نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 09:18

جمعیت سگ‌های بلاصاحب در دماوند افزایش داشته است

دماوند- رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند با اشاره به اینکه جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب طبق دستورالعمل‌ باید با زنده‌گیری در قفس انجام شود گفت: جمعیت سگ‌های بلاصاحب در دماوند افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، نقی میرزا کریمی، صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص انتشار فیلم حیوان‌آزاری در فضای مجازی اظهار داشت: وجود سگ‌های بلا صاحب به یک معضلی برای مردم شهرستان دماوند تبدیل شده‌اند و جمعیت این حیوانات باید کنترل و مدیریت شود.

وی افزود: اما بنا بر دستورالعمل‌های موجود، با جمع‌آوری سگ‌های بلا صاحب موافق هستیم، اما حتی اگر سگی بیمار باشد، راه و روش حذف آن مشخص است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند با اشاره به اینکه کشاندن سگ در خیابان کار صحیحی نیست، گفت: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شد که سگ داخل فیلم برای مردم ایجاد مزاحمت کرده و با درخواست مردم نسبت به زنده گیری اقدام شده بود که باید بعد از زنده گیری آن را وارد قفس و منتقل می‌کردند.

میرزا کریمی در ادامه عنوان داشت: موضوع جهت بررسی بیشتر به مراجع قضائی اعلام شده تا برخوردهای لازم صورت گیرد، جمعیت سگ‌های بلا صاحب در دماوند افزایش داشته و موجب اذیت و آزار مردم شده که از شهرداری‌ها خواسته‌ایم که این سگ‌ها را زنده گیری و جمع‌آوری کنند و این وظیفه شهرداری‌هاست که به صورت اصولی این اقدام را انجام دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1232548

مهمترین اخبار ایران و جهان: