نیوز سیتی!
14 خرداد 1402 - 11:07

دری: امام اجازه نداد معیارهای اسلام اصیل از بین برود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام راحل به ملت ما عزت داد، کارنامه انقلاب اسلامی کارنامه درخشان و با عزمتی است و باید قدر بدانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از خمین، آیت‌الله قربان‌علی دری نجف آبادی ظهر امروز در آیین سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در بیت قدیمی امام راحل بیان کرد: شهرستان خمین پایگاه انقلاب، پایگاه شهادت و ایمان و جهاد است.

وی تصریح کرد: امام از همان دوران نوجوانی و جوانی با جهاد و جنایتکاران جهان بشری به خوبی آشنا بود و با درس‌های بزرگی که به ملت داد، جهاد در راه خدا و ایستادگی در برابر استکبار را به خوبی آموخت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه امام راحل با قیام خود اسلام اصیل و قرآن را در ایران اسلامی احیا کرد، ادامه داد: امام به خوبی خطراتی که زیرپوست دربار پهلوی  اسلام را تهدید می‌کرد، درک کرد و بعد از رحلت آیت‌الله بروجردی زمانی که دید تمام معیارهای دینی  قدم به قدم در حال از بین رفتن است، به صحنه آمد و مردم را هوشیار کرد.

وی با اشاره به حادثه خونین مدرسه فیضیه بیان کرد: بعد از حادثه مدرسه فیضیه امام را دستگیر کردند، امام در روز 15 خرداد سخنرانی تاریخی کرد و خطاب به شاه گفت می‌گویم از کشور بیرونت کنند که دیدیم این پیش بینی در بهمن 57 محقق شد.

دری نجف ابادی ادامه داد: امام، معنویت، اخلاق، ایمان ولایت الهی را در دنیا زنده کرد، و بستر جدیدی برای احیای معنویت و اخلاق و ولایت ایجاد کرد.

وی گفت: قبل از انقلاب تبلیغات گسترده می‌کردند که دین افیون است، اما امام نشان داد دین بستر شهادت در راه خداست.

وی تاکید کرد: امام به ملت ما عزت داد، کارنامه انقلاب اسلامی کارنامه درخشان و با عزمتی است و باید قدر بدانیم.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1260792

مهمترین اخبار ایران و جهان: