نیوز سیتی!
14 خرداد 1402 - 09:38

تبریک امیرعبداللهیان به فیدان وزیر خارجه جدید ترکیه

وزیر امور خارجه در پیامی ضمن تبریک به هاکان فیدان وزیر خارجه جدید ترکیه او را دیپلماتی حرفه‌ای و فهیم خواند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، «هاکان فیدان» را به عنوان وزیر خارجه جدید ترکیه معرفی کرد.

در همین ارتباط ‏حسین امیرعبداللهیان امروز (یکشنبه) ۱۴ خرداد ماه در پیامی توئیتری انتخاب هاکان فیدان را به این سمت تبریک گفت و افزود: انتخاب برادرم هاکان فیدان را به سمت وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی افزود: ما بارها از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کرده‌ایم. او دیپلماتی حرفه‌ای و فهیم است. به برادرم مولود چاووش اوغلو هم خداقوت می‌گویم.

هاکان فیدان پیش از این وزیر اطلاعات ترکیه بود و به عنوان وزیر خارجه و جایگزین مولود چاووش اوغلو شد.

امیرعبداللهیان اخیرا نیز در پیامی به مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه سابق ترکیه پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری و حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی ترکیه را تبریک گفته بود. 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب ۱۰ خرداد ماه در تماس تلفنی با مولود چاووش اوغلو همچنین ابراز امیدواری کرد در دولت جدید همکاری بین دو کشور بر اساس اراده و خواست‌ روسای جمهور دو کشور بیش از پیش ادامه داشته باشد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین موفقیت مولود چاووش اوغلو را در انتخابات پارلمانی ترکیه به عنوان یکی از نمایندگان حزب عدالت و توسعه تبریک گفت و بر لزوم همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1260648

مهمترین اخبار ایران و جهان: