نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 00:14

مردم متولی اصلی حفاظت از محیط زیست هستند/ اهمیت رسانه و اطلاع‌رسانی در بحث مسایل زیست محیطی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با تاکید بر اینکه حضور مردم در کنار متولی حفاظت از محیط زیست موثر است، گفت: اگر امروزه می‌گوییم که مشکلات زیست محیطی زیادی داریم، مشکلات زیاد نشده است بلکه اطلاعات مردم در حوزه محیط زیست زیاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا یافتیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان امروز در جلسه شورای اطلاع رسانی محیط زیست استان، مسایل محیط زیست را مسایل مبتلابه کل جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع باید در حفاطت از محیط زیست بیش از پیش ملموس‌تر باشد، چرا که اگر مشارکت‌های مردمی نباشد مثل خیلی از مسایل دیگر دچار چالش خواهیم شد، بنابراین حضور مردم در کنار متولیان این موضوع موثر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه فعالیت‌هایی که در عرصه‌های مختلف انجام می‌شود به درستی به مردم ارایه و اطلاع‌رسانی نشده است، تصریح کرد: متاسفانه درگیر روزمرگی شده‌ایم و این روزمرگی فرصت تفکر را به نوعی از ما گرفته است، تا اقدامات انجام شده را به بهترین شکل به جامعه هدف معرفی کنیم و شاید این یک ضعف در کشور ما باشد.

وی به انعکاس سریع اخبار در فضای مجازی اشاره کرد و با بیان اینکه این فضا یک چاقوی تیز دو لبه است اما به نظر من امتیازات آن بیشتر است، البته به شرطی که از آن درست استفاده کنیم، اظهار کرد: اگر امروزه در خیلی از مسایل، مردم به شوخی یا به جدی اظهار نظر می‌کنند نباید به عنوان یک دخالت تلقی کرد.

یافتیان در ادامه با بیان اینکه اگر امروزه می‌گوییم که مشکلات زیست محیطی زیادی داریم، مشکلات زیاد نشده است بلکه اطلاعات مردم در حوزه محیط زیست زیاد شده است، افزود: از اعضای شورای اطلاع‌رسانی محیط زیست درخواست می‌شود که این مسوولیت اجتماعی را بیشتر مورد توجه قرار دهند و اهدافی را که برای حفاظت از محیط زیست تداعی شده را به درستی به مردم تبیین کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان به اهمیت رسانه و اطلاع‌رسانی در بحث مسایل زیست محیطی نیز اشاره کرد و افزود: ما در این راستا تمام تلاشمان را کرده‌ایم که به موقع پاسخگوی مطالبات مردمی و مسایل محیط زیست از طریق صدای آنها یعنی رسانه‌ها باشیم.

وی در پایان گفت: ما به غیر از رسانه‌ها، نیازمند استفاده از توانمندی سایر حوزه‌ها هم هستیم.

امجد باقری، رئیس روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز در این جلسه از معرفی آقایان علی سپهری، قنبر رسولی و اصغر داداشی به عنوان اعضای جدید شورای اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خبر داد.
رئیس روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نحوه فعالیت رسانه‌ای اداره کل حفاظت محیط زیست استان و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود را از جمله رویکردهای شورای اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان برشمرد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1234404

مهمترین اخبار ایران و جهان: