نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 14:08

حمله پهپادی ترکیه به یک خانه در شمال غرب عراق

یک پهپاد ترکیه‌ای، سحرگاه امروز، یک خانه را در شهرستان «سنجار» در شمال غرب عراق هدف قرار داد که به دنبال این اقدام، سه نفر کشته و تعدادی دیگر مجروح شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک پهپاد ترکیه‌ای، سحرگاه امروز (سه‌شنبه)، یکی از مقرهای شبه‌نظامیان موسوم به «ی.ب.ش» (شبه‌نظامیان ایزدی) را در یکی از روستاهای تابع شهرستان سنجار در شمال غرب عراق هدف قرار داد.

شبکه «رووداو» گزارش داد که در این حمله، یک خانه در ناحیه «سنونی» در شهرستان سنجار هدف قرار گرفته و به دنبال آن تعدادی کشته و زخمی شده‌اند.

«خدیدا جوکی» جانشین بخشدار سنونی با اشاره به اینکه نیروهای امدادی برای مداوای مجروحان به محل اعزام شدند، گفت خانه‌ای که مورد حمله قرار گرفته به دور از مرکز روستا و در مجاورت کواه «بارا» در نزدیکی مرزهای سوریه بوده است.

دستگاه مبارزه با تروریسم کردستان عراق ساعاتی بعد در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله ساعت پنج صبح به وقت محلی انجام شده و در این حمله یکی از مقرهای شبه‌نظامیان «ی.ب.ش» در روستای «جومو-خلف» هدف قرار گرفته که در پی آن سه نفر کشته شده‌اند.

ترکیه به بهانه وجود مقرهای «پ.ک.ک» در شمال عراق، گهگاه برخی مناطق را در شمال این کشور هدف حمله قرار می‌دهد. جنگنده‌های ترکیه‌ای، هفته گذشته، منطقه مسکونی «خانصور» در شهرستان سنجار را هدف قرار داده بودند.

 

 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1233404

مهمترین اخبار ایران و جهان: