نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1403 - 17:20

اهتمام دولت بر رفع مشکلات زیست محیطی دریاچه نمک

رئیس سازمان محیط زیست گفت: اهتمام دولت بر رفع مشکلات زیست محیطی دریاچه نمک، تخصیص حقابه های زیست محیطی استان قم و اقدامات مؤثر دیگر در این حوزه، است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی سلاجقه در بازدید از تالاب حوض سلطان قم گفت: این تالاب به لحاظ زیست محیطی و نقش بسیار مهمی که در کنترل کانونهای گرد و غبار دارد، دارای جایگاه ویژه‌ای در مرکز کشور است. 

وی با اشاره به اهتمام دولت بر رفع مشکلات زیست محیطی دریاچه نمک، تخصیص حقابه‌های زیست محیطی استان قم و اقدامات مؤثر دیگر در این حوزه، گفت: همه دستگاههای اجرایی ذی‌ربط باید بر اساس وظایف و تکالیف ابلاغی در راستای بهبود وضعیت تالاب‌ها اقدام کنند. 

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ظرفیت عظیم گردشگری در تالاب حوض سلطان را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: این زیستگاه‌ها متعلق به همه مردم ایران بوده و باید آیین نامه مشخص برای حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست منطقه، تدوین شود.

وی همچنین با حضور در پاسگاه محیط بانی حوض سلطان با جمعی از محیط بانان استان قم دیدار و پس از استماع درخواست ها و مشکلات ایشان، بر رسیدگی به نیازها و بهبود وضعیت معیشتی محیط بانان تأکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1711592

مهمترین اخبار ایران و جهان: