نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 19:53

رفع اطاله دادرسی، اولویت سند تحول قضائی

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: رفع اطاله دادرسی در سند تحول قضائی در صدر اولویت‌ها و برنامه‌ها قرار دارد، با توجه به اهمیت موضوع، سیاست‌گذاری دستگاه قضائی استان حول این موضوع معطوف است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌ اسداله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در جلسه شورای قضائی استان اصفهان مهمترین چالش قوه قضاییه را مسئله اطاله دادرسی دانست و اظهار کرد: رفع اطاله دادرسی در سند تحول قضائی در صدر اولویت‌ها و برنامه‌ها قرار دارد و با توجه به اهمیت موضوع، سیاست‌گذاری دستگاه قضائی استان نیز حول این موضوع معطوف است.

وی افزود: رفع اطاله دادرسی در این سند به درستی تعیین شده است و از مسؤولان و مدیران انتظار می‌رود با تدبیر لازم در اجرایی شدن آن گام بردارند.

جعفری تصریح کرد: عدم پاسخ دهی به موقع و سریع به استعلامات در پرونده‌های قضائی از سوی برخی ضابطان و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان باعث کندی و اطاله دادرسی‌ها شده و ضروری است نسبت به رفع آن اقدام لازم انجام شود.

رئیس دستگاه قضایی استان اصفهان با اشاره به در پیش رو بودن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر افزود: در راستای جهاد تبیین و تشریح دستاوردهای دستگاه قضائی و دولت مردمی و سازمان‌های تابعه، امسال همانند سال‌های گذشته همه مسؤولان قضایی با حضور در مساجد و مجامع نسبت به اطلاع رسانی عملکرد حوزه مأموریت و نیز دستاوردهای نظام و انقلاب در بین اقشار مختلف حضور پیدا می‌کنند.

گفتنی است پیگیری کمبودهای موجود در شعب برخی سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان از دیگر موضوعات نشست شورای مدیران قضائی استان بود که ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در رفع کمبودهای موجود در شهرستان‌ها، بر پیگیری امور تا حصور نتیجه مطلوب تأکید شد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645092

مهمترین اخبار ایران و جهان: