نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 09:04

درآمد موقوفات ایجرود دو برابر شد

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود از اخذ سند امامزاده جواد(ع) روستای اغولبیک این شهرستان خبر داد و گفت: درآمد موقوفات و نذورات امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان نیز نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد رشد کرد و تا پایان سال به ۵۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

محمد خدایی، مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود امروز در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینکه فرایند اخذ سند برای موقوفات و امامزادگان مراحل و پیچیدگی‌های زیادی دارد، اظهارداشت: با تلاش همکاران و پس از طی فرایندی هفت ساله و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک  موفق شدیم سند امامزاده «جلیل‌القدر» را به مساحت بیش از هفت هزار مترمربع اخذ کنیم 

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۱۰ سند اولیه و جدید برای موقوفات این شهرستان را نیز اخذ کرده‌ایم، تصریح کرد: ۶۴ رقبه موقوفات هم سند دار شده است و تمدید و تجدید قراردادهای اجارات نیز رشد ۱۵۰ درصدی داشت.

وی ادامه داد: همچنین درآمد موقوفات و نذورات امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان نیز نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد رشد کرد و تا پایان سال به ۵۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

خدایی موقوفات شهرستان ایجرود را عمدتا اراضی کشاورزی بایر و دیم اعلام کرد و افزود: درصدد هستیم با اجرای طرح‌های متناسب با اقلیم و نیاز منطقه و حذف واسطه‌ها و اجرای مستقیم طرح‌های کشاورزی با استفاده از روش‌های به روز، بهره‌وری را افزایش داده تا منجر به ارتقای وضعیت موقوفات این شهرستان شود.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود اضافه کرد: موقوفه مرحوم سید رضی، موقوفه مرحوم محمد یارسعیدی و مسجد بین راهی امام خمینی (ره) با وقف مرحوم حاج عباس حیدری از مهم ترین موقوفات این شهرستان هستند.

وی گفت: شهرستان ایجرود ۱۶۵ موقوفه و ۶ امامزاده دارد که حدود ۱۰۰ مورد از موقوفات مسجد و مکان مذهبی است که اکثرا فاقد هر گونه درآمدی هستند، امامزاده طیب(ع) روستای خانقاه، امامزاده جواد(ع) روستای اغولبیک علیا، امامزاده داود(ع) روستای شیوه ، امامزاده قاسم (ع) روستای گلابر سفلی، امامزاده عبدالله (ع) روستای تله گرد و امامزادگان جواد و محمود(ع) روستای اوچ تپه ۶ امامزاده این شهرستان هستند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647792

مهمترین اخبار ایران و جهان: