نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 11:09

بازرسی ضربتی از کارگاه‌های ساختمانی کرمانشاه

در راستای حفظ و صیانت از نیروی کار، ارتقای فرهنگ ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار، شناسایی خطرات محیط کار و حفظ جان کارگران در کارگاه‌های پرخطر، به طور ضربتی از کارگاه‌های ساختمانی کرمانشاه بازرسی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به منظور حفظ و صیانت از نیروی کار، ارتقاء فرهنگ ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار، شناسایی خطرات محیط کار و حفظ جان کارگران در کارگاه های پرخطر، با حضور بازرسان ستاد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از کارگاه‌های ساختمانی بازرسی به طور ضربتی بازرسی انجام شد.

در این بازرسی‌ها که در قالب سه تیم عملیاتی متشکل از بازرسان کار ستاد اداره‌کل، از ۳۵ کارگاه ساختمانی در حال ساخت بازرسی و در محل ابلاغیه صادر و ابلاغ شد.

هوشیار جوهری رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ضمن حضور در این برنامه بازرسی ضربتی با بیان اینکه کارگاه‌های ساختمانی به عنوان کارگاه های پرخطر به دلیل داشتن بیشترین حوادث با شدت بالا با اولویت پروژه های ساختمانی انبوه سازی در برنامه نظارت و بازرسی می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از  ۶ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی، افزود: پس از ابلاغ نواقص عدم رعایت موارد ایمنی، در کارگاه‌های نا ایمن در اسرع وقت ایمن سازی انجام می­گیرد و در صورت عدم توجه، کارفرمایان متخلف به استناد ماده ۱۰۵ قانون کار به مراجع قضایی معرفی می‌ شوند.

 جوهری حفظ و صیانت از نیروی کار، ارتقا فرهنگ ایمنی و کاهش حوادث شغلی را یکی از اولویت های این اداره کل برشمرد و ادامه داد: هدف اصلی از طرح ضربتی بازرسی، پیشگیری از حوادث شغلی و ارتقا سطح ایمنی در کارگاه هاست.

وی اظهار امیدواری کرد: با مشارکت تمامی کارفرمایان، سازندگان، کارگران، مهندسان ناظر، مجریان، پیمانکاران و همه شرکای اجتماعی و دستگاه‌­های وظیفه مدار شاهد کاهش حوادث شغلی به ویژه کارگاه­‌های ساختمانی باشیم.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641704

مهمترین اخبار ایران و جهان: