نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 18:19

تکیه بر ظرفیت مردمی؛ راه برون رفت از مشکلات کشور

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق صالحی امام‌جمعه شهرستان قصرشیرین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته 29 دی‌ماه گفت: راهکاری که امامین انقلاب همواره برای برون رفت از مشکلات مثمر ثمر می‌دانستند و بر آن تأکید کردند تکیه بر مردم و ظرفیت‌های مردمی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق صالحی امام‌جمعه شهرستان قصرشیرین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته 29 دی‌ماه با اشاره به انتخابات پیش رو در اسفندماه امسال، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتشان در دیدار با ائمه جمعه کشور بر اعتقاد راسخ و صادقانه به نقش مردم در نظام اسلامی تأکید داشتند.

وی بابیان این‌که رهبر انقلاب در بیانات و فرمایشات خود به چهار شاخص مهم و اصلی برای مردم شامل آگاهی، نظارت، مشارکت و همگامی اشاره کرد، افزود: این شاخص‌ها برای مردم ضروری است و از این مؤلفه‌ها نظارت، مشارکت و همگانی همچنین به‌عنوان‌ تکلیف و وظیفه‌ی شرعی بر مردم واجب است.

امام‌جمعه قصرشیرین در خصوص راهبرد رهبر انقلاب برای عبور از شرایط فعلی، تصریح کرد: راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی کارآمدی مردم‌نهاد و مردم‌بنیاد می‌دانند، الگویی که پیش‌تر در زمان امام راحل(ره) در مقطعی از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فعالیت‌های جهاد سازندگی بیان شد و مثمر ثمر و نتیجه‌بخش بودن خود را نشان داد.

وی ادامه داد: سپردن کارها به مردم در همه مراحل، خدمتگزاری به مردم در همه‌ی زمان‌ها و شرایط و واگذاری کارها با زمینه‌سازی مناسب و حضور فعال مردم در همه‌ی میدان‌ها و صحنه‌ها از نکات قابل‌توجه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌ صالحی در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان قصرشیرین بیان کرد: ایران اسلامی با این هم‌زمانی حمله به داعش و موساد در انتقام حملات تروریستی، عملاً رژیم صهیونیستی را هم‌ردیف داعش در تروریسم معرفی می‌نماید

وی ضمن قدردانی از دولت در جهت مهار تورم اذعان داشت: دولت طی ۲ سال اخیر در چند محور حرکت خود را برای مهار تورم آغاز کرده، از یک محور برای مدیریت کسری بودجه تلاش کرده و اجازه تشدید این مسئله را نداده ‌و در محور دوم نیز به دنبال تداوم اصلاح نظام بانکی است و در سوی سوم، تلاش می‌کند تا پایان امسال رشد نقدینگی را روی عدد ۲۵‌درصد نگه دارد که با روندی که درزمینه‌ی کاهش رشد نقدینگی شاهد هستیم، هدف‌گذاری تا پایان سال ۲۵‌درصد قطعاً محقق خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: ضربه شدیدی که صهیونیست‌ها با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» و در طول ۱۰۰ روز گذشته از گروه‌های مقاومت فلسطینی و سایر گروه‌های مقاومت در منطقه دریافت کرده‌‌اند، یک شکست غیرقابل‌ترمیم و تمام‌عیار اطلاعاتی، نظامی را در تاریخ این رژیم نامشروع ثبت کرده است و نشان می‌دهد این رژیم در وضعیت استیصال و اشتباهات محاسباتی به سر می‌برد.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642904

مهمترین اخبار ایران و جهان: