نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 09:02

تاکسی‌های برقی به حمل‌ونقل عمومی ارومیه اضافه می‌شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: تدابیر لازم برای نوسازی خودروهای حمل و نقل عمومی در سطح استان اندیشیده شده و تاکسی های برقی به حمل و نقل عمومی ارومیه افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تدابیر لازم برای نوسازی خودروهای حمل و نقل عمومی در سطح استان اندیشیده شده و تاکسی های برقی به حمل و نقل عمومی ارومیه افزوده خواهد شد.

وی با تاکید بر تکمیل بروزرسانی مطالعات حمل و نقل عمومی در ارومیه، افزود: راه اندازی سریع خطوط بی آر تی در شهر ارومیه و سپس در سطح استان در دستور کار بوده و مطالعات برای تامین اعتبار مورد نیاز، سرعت یابد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر ارتقای کیفیت سوخت ارائه شده در جایگاه های گاز و بنزین استان، خاطرنشان کرد: در کنار بهبود کیفیت سوخت خودروها، نوسازی جایگاه ها و استفاده از سیستم های نوین ارائه سوخت نیز مورد توجه باشد.

استاندار آذربایجان غربی به اهمیت حفاظت از محیط زیست و صیانت از سلامت مردم در دولت سیزدهم نیز اشاره کرده و افزود: جمع آوری پسماند و زباله موجود در حاشیه جاده های شهری و روستایی استان، از سوی دستگاه های متولی به صورت جدی پیگیری شود.

معتمدیان همچنین با تاکید بر ساماندهی و بازیافت پسماند تولیدی در سطح استان، اضافه کرد: با ساماندهی سایت های پسماند و راه اندازی مکانیزم های پیشرفته، برای درآمدزایی از زباله های تولیدی در آذربایجان غربی، اقدامات لازم انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت نهادهای مدنی و راه اندازی پویش جمع آوری زباله، افزود: برنامه ریزی مورد نیاز برای تعیین تکلیف شهرداری ها درخصوص ساماندهی پسماند و زباله در سطح استان، سریعاً صورت پذیرد.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با تاکید بر تسریع روند تکمیل کمربند سبز شهر ارومیه، اظهار داشت: با تامین اعتبار مورد نیاز، زمینه برای توسعه نهالستان ها و کاشت درخت در کمربند سبز ارومیه فراهم شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1643104

مهمترین اخبار ایران و جهان: