نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 14:58

کنفرانس بین المللی حمایت از غزه برگزار می شود

رئیس جمعیت هلال احمر از برگزاری کنفرانس بین المللی بشر دوستانه حمایت از غزه در تهران در روز یکشنبه اول بهمن 1402 خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،پیر حسین کولیوند،رئیس جمعیت هلال احمر امروز شنبه ۳۰ دی ماه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار داوطلب داریم که ۱۴۰ هزار نفر از این تعداد از نخبگان هستند.

وی با اشاره به اینکه دونفر از همکاران در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسیدند،گفت:لایحه ای به مجلس ارائه می دهیم تا افراد حین خدمت که جان خود را از دست می دهند شهید خدمت قرار گیرند.

رئیس جمعیت هلال احمر از خریداری ۳۰۰ دستگاه آمبولانس خبر داد و گفت:تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن کمک زیستی برای مردم غزه از سوی مردم در اختیار هلال احمر قرار گرفته است.

کولیوند با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی بشر دوستانه برای حمایت از غزه در تهران،گفت:هیچ کدام از نهاد های بین المللی خاصیت خود را در موضوع غزه نشان ندادند و خوب عمل نکردند.

وی اضافه کرد:همه امدادگران هلال احمر بیش از یکسال است که بیمه شده اند؛البته ساماندهی جدیدی را برای آنها در نظر گرفته ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد:هنوز زورشان نرسیده تا مسیر کمک به غزه را باز کنند و رژیم صهیونیستی اجازه این کار را نمی دهد و نهاد های بین المللی عملکرد خوبی در این خصوص نداشتند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در اردوهای راهیان نور نیز فعال هستیم،گفت:در کنفرانس بین المللی بشر دوستانه حمایت از مردم غزه که فردا برگزامی شود در چهار محور برای کمک به غزه مذاکرات خود را انجام می دهیم و نائب رئیس صلیب سرخ جهانی در این کنفرانس بین المللی که حضور خواهد داشت.

کولیوند افزود: همکاری خیلی خوبی بین هلال احمر و ستاد کل نیروهای مسلح وجود دارد و همه ظرفیت خود را هنگام بروز حوادث مختلف در اختیار ما قرار می گیرد.

وی یادآور شد:در خصوص امریه سربازی عملیاتی شده و امدادگران داوطلب ما که قبل از خدمت سربازی یا ما همکاری داشتند هنگام خدمت در هلال احمر خواهند بود.

وی از ایجاد صندوق مشترک در کنار صلیب سرخ در راستای دیپلماسی بشر دوستانه خبر داد و گفت :بیانیه و اعلام جرم از رژیم غاصب داشتیم و ارسال شکایت به دادگاه لاهه را انجام داده ایم.

کولیوند یادآور شد:باید از دیپلماسی بشر دوستانه برای توقف جنگ استفاده کنیم و هلال احمر فلسطین به صورت برخط در این کنفرانس گزارش می دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1643604

مهمترین اخبار ایران و جهان: