نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 14:05

طی دهه‌فجر ۱۱ پروژه آموزشی با ۲۹ کلاس درس در خراسان‌شمالی بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی گفت: طی دهه فجر سال جاری ۱۱ پروژه آموزشی با ۲۹ کلاس درس و ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع زیربنا و مجموع اعتبارات ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز امین فلاح‌کوشکی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اظهارکرد: طی دهه فجر سال جاری ۱۱ پروژه آموزشی با ۲۹ کلاس درس و ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع زیربنا و مجموع اعتبارات ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: طی سال تحصیلی جاری در آستانه دهه فجر، ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات سیستم‌های گرمایشی، مکانیکی، فنی‌وحرفه‌ای و ورزشی انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی افزود: سرانه فضای آموزشی کشور ۵ و ۲۸ صدم مترمربع است که این سرانه در خراسان‌شمالی ۵ و ۷۲ صدم مترمربع است و در جایگاه ۱۷ کشوری قرار دارد.

 وی با اشاره‌به اینکه طی مهاجرت‌های اتفاق افتاده میانگین سرانه فضای آموزشی متناسب نیست، تصریح کرد: در خراسان‌شمالی، بام و صفی‌آباد با رقم ۸ و ۹۶ صدم متر‌مربع بیشترین سرانه فضای آموزشی و بجنورد با ۴ و ۸۱ صدم متر‌مربع کمترین است.

فلاح بیان داشت: از لحاظ تراکم فضای کالبدی کلاس درس میانگین استان ۲۱ دانش‌آموز در هر کلاس است که بام و صفی‌آباد با ۱۱ دانش‌آموز کمترین تراکم و بجنورد با ۲۹ دانش‌آموز بیشترین تراکم دانش‌آموزی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از لحاظ وضعیت استحکام مدارس در استان مجموعا ۳ و ۶ دهم مدارس نیازمند مقاوم‌سازی و ۷ و ۲ دهم درصد مدارس تخریب و بازسازی هستند که در مجموع ۱۱ و ۲ دهم درصد مدارس استان نیازمند مقاوم‌سازی و تخریب و بازسازی هستند.

فلاح اظهار داشت: در سال جاری مجموع اعتبارات ابلاغ شده به استان ۴۴۲ میلیارد تومان بوده که این رقم طی سال گذشته ۳۳۵ میلیارد تومان بوده و تاکنون ۱۰۴ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

این مقام مسئول یادآور شد: خراسان‌شمالی ۱۹۳ هزار دانش‌آموز دارد که ۱۸۷ هزار نفر از آنها در مدارس دولتی، در یک‌هزار و ۶۰۳ فضای آموزشی و ۸‌ هزار و ۴۱۱ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند. 

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653348

مهمترین اخبار ایران و جهان: