نیوز سیتی!
24 دی 1402 - 09:45

زنجانی‌ها در 9 ماه 2.4 میلیارد مترمکعب گاز مصرف کرده‌‌اند

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در 9 ماهه سال 1402 مشترکین زنجانی 2 میلیارد و 456 میلیون مترمکعب در بخش‌های مختلف گاز طبیعی مصرف کرده‌اند.

رحیم سلیمانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به اینکه میزان مصرف گاز طبیعی در سال‌جاری و در طی 9 ماه گذشته 2 میلیارد و 456 میلیون و 530 هزار و 936 مترمکعب در بخش‌های مختلف بوده است، اظهار داشت: مصرف گاز زنجانی‌ها در ۹ماهه سال گذشته حدود 2 میلیارد و 331 میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه هم‌زمان با کاهش دما و برودت هوا مصرف گاز طبیعی به‌خصوص در بخش خانگی افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: مردم استان زنجان فقط در آذرماه سال جاری بیش از 301 میلیون و 807 هزار مترمکعب گاز طبیعی مصرف کرده‌اند.

وی با اشاره به بالابودن حجم مصرف گاز طبیعی، افزود: افزایش سالانه تعداد مشترکین گاز طبیعی و ورود مشترکین جدید به چرخه مصرفی از یک سو و بالابودن الگوی مصرفی مشترکین از سوی دیگر موجب افزایش مصرف گاز در استان نسبت به سال گذشته شده است.

سلیمانی‌نژاد با تأکید بر رعایت اصول بهینه مصرف گاز اذعان داشت: باید با ارائه برنامه‌های مختلف فرهنگی، الگوی مصرف مشترکین را باهدف صیانت از انرژی گاز برای نسل‌های آینده بهینه کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در ادامه به طرح‌های تشویقی کاهش الگوی مصرف گاز اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس ابلاغیه شورای‌عالی امنیت ملی، گاز بهای مشترکینی که در بازه زمانی 15 دی‌ماه تا 15 بهمن‌ماه حداکثر 70 درصد مصرف پله سوم اقلیم مربوطه را داشته باشند به‌صورت 100 درصد رایگان محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636948

مهمترین اخبار ایران و جهان: